Treci peste barierele tradiţionale și testează puterea Influence Marketingului

Treci peste barierele traditionale ale marketingului si testeaza puterea Influence Marketing-ului

Vremurile se schimbă şi marketerii trebuie să ţină pasul. Oricât de bine ar fi funcţionat în trecut regulile marketingului tradiţional, chiar dacă încă se mai aplică pe alocuri, era digitală şi-a pus amprenta semnificativ pe aproape tot ce înseamnă promovare, experienţă consumator, interacţiune cu brandul. Aşadar, un upgrade de strategie marketing se impune.

Deşi Influence Marketingul îşi are cumva rădăcinile în sfera WOM (word of mouth), astăzi trasează regulile în Social Media, determinându-i pe potenţialii clienţi să şi cumpere. Dacă în cazul WOM rezultatele nu pot fi măsurate neapărat, ei bine, în cazul strategiilor bine definite de Influence Marketing, lucrurile nu numai că pot fi măsurate, însă pot conduce la un ROI (return of investment) impresionant.

Iată cum poţi să te asiguri că eşti pe drumul cel bun, atunci când decizi că brandul tău are nevoie de o strategie de Influence Marketing:

Alege persoana potrivită!

Influencerii sunt persoane relativ publice: bloggeri, celebrităţi, specialişti într-un anumit domeniu. Însă, înainte să alegi un Influencer, trebuie să faci puţin research pentru a decide dacă targetul tău şi Influencerul pe care îl vizezi au ceva în comun… afinitate, în termeni de marketing. Acesta este primul pas. Cum afli? Testează înainte. Aplică un chestionar online. Sau implementează o scurtă campanie de telemarketing, în care le ceri părerea clienţilor actuali şi potenţiali. Ulterior, trebuie să te asiguri că Influencerul „ales” are, într-adevăr, capacitatea de a influenţa potenţialii consumatori prin informaţii relevante şi utile.

Fii mereu la curent cu acţiunile Influencerilor!

  • După ce ai stabilit care este Influencerul cel mai potrivit domeniului tău de activitate, trebuie să fii permanent la curent cu acţiunile acestuia.
  • Află dacă potenţialii tăi consumatori s-au transformat în clienţi cu ajutorul Influencerilor. Fii mereu la curent cu life-cycle-ul celor vizaţi şi cu schimbările care au loc în rândul clienţilor existenţi.
  • Verifică dacă review-urile produsului tău sunt pozitive şi află care este părerea sinceră a consumatorilor. Nu te aştepta la miracole peste noapte, vorbim aici despre un proces care are nevoie de timp.
  • Trebuie să ştii dacă mesajul brandului tău a devenit mai puternic, mai bine înţeles sau doar mai cunoscut. Fiecare etapă trebuie urmărită îndeaproape.
  • Dacă aplici o strategie de Influence Marketing, nu înseamnă că ambasadorul tău de brand va face minuni. Trebuie să monitorizezi şi să măsori fiecare schimbare care are loc fie în social Media, fie pe website.
  • Influence Marketingul îţi oferă posibilitatea de a te transpune în modul de viaţă al publicului tău ţintă. Te ajută să-ţi asculţi şi înţelegi mai bine clienţii.
  • Investeşte în Influencer timp, informaţii, buget. Însă, stabileşte un plan de lucru cu KPI (key performance indicators) şi implementează-l întocmai.
  • Evident, este bine să ai mereu la îndemână şi un Plan B şi să fii gata să schimbi cursul unei campanii care nu merge atât de bine precum ai estimat. Inclusiv prin alegerea altui Influencer.

Vrei mai multe informaţii?

Cea de-a 9a ediţie a Conferinţei „Marketing în Direct” – cu tema „Seducţia Influentatorilor versus Marketingul automatizat” – are loc pe 26 septembrie 2017, la Clubul Diplomatic, şi te aşteaptă cu răspunsurile unor Influenceri & Strategi consacraţi, printre care şi: Mikey Haş (Vloggerul nr 1 din România & Antreprenor), Radu Moraru (Nasul.tv & Antreprenor), Şerban Huidu (owner Cronica Cârcotaşilor & Co-owner cronicipebune.ro), Marius Călugăru (Blogger Blogatu.ro, YouTuber, pasionat de tehnologie-online-marketing), Adrian Niculescu (Antreprenor), Adina Necula (Beauty Specialist & Founder LadyLike), Dana Sota (Beauty & Wellness Consultant), Geanina Staicu-Avram (The best Food blogger JamilaCuisine) şi Mihaela Tatu (Trainer Tehnica şi Arta comunicării). Moderatorul ediţiei va fi Laura Dragomir (Speaker şi Trainer Managementul Comunicării & Public Speaking).

Şerban Huidu (owner Cronica Cârcotaşilor & Co-owner cronicipebune.ro): „Pentru mine, marketingul este mai mult decât o stratagemă de a ajunge la sufletul şi mintea oamenilor. Este o vocaţie – o ai sau nu! Trebuie să ieşi din „cutie” şi să nu-ţi fie frică să păşeşti pe drumuri nebătătorite de către alţii. Cu atâtea opţiuni în jurul nostru, trebuie să găseşti soluţii ca brandul tău să se distingă în mulţime… Cum? Aici intervine talentul, curajul şi asumarea. Nu ne-am cunoscut încă? Ne vedem la MID să îţi dau exemple concrete şi „cârcotaşe” din cele mai creative campanii pe care le-am creat, care şi-au lăsat amprenta în publicitatea de azi!”

Geanina Staicu-Avram (The best Food blogger JamilaCuisine): „Acum 5 ani, când a început proiectul JamilaCuisine, reţetele video nu se bucurau de popularitatea actuală şi nici nu erau reprezentate la scară atât de largă în România. Îmi place să cred că am fost deschizători de drumuri şi că noi, eu şi soţul meu, am reuşit să le aducem reţetelor video notorietatea de care se bucură astăzi. După 5 ani de muncă, JamilaCuisine este cel mai mare, mai vizualizat şi mai iubit proiect video din România. Suntem mândri să spunem că datorită nouă reţetele în varinta video nu sunt doar iubite, ci şi preferate atât de către publicul larg, cât şi de către branduri.”

Mihaela Tatu (Trainer Tehnica şi Arta comunicării): „De 17 ani port, aproape în mine, brandul «De 3XFemeie». De-a lungul timpului, am întâlnit femei care au ajuns stâlpi în această societate, fiind catalogate astfel. Sau femei-antreprenor de succes, model inspiraţional pentru mediul de afaceri din România. Dar şi femei-dascăl, care au format zeci de generaţii de tineri de nădejde, responsabili şi asumaţi. Ori femei care s-au dedicat familiei, creşterii şi educării copiilor, fiind, astfel, exemplu personal. Iar rezultatele şi atitudinea lor au inspirat multe alte femei, care au conştientizat rolul şi importanţa acţiunilor lor, în dezvoltatea unei familii armonioase şi echilibrate. Ştiţi cum se spune, «educaţia unui copil începe odată cu educaţia mamei». Indiferent ce-au făcut aceste femei, au EXCELAT în ceea ce-au ales să facă. Şi asta le-a deosebit de celelalte! Iar acesta a fost motivul succesului lor. Este perfect valabil şi în cazul unui produs sau a unui serviciu. Al unui brand.”

Laura Dragomir (Speaker şi Trainer Managementul Comunicării & Public Speaking): „În spaţiul public, totul porneşte de la cine eşti. Când devii o construcţie solidă şi ceilalţi te percep ca Influencer ai ceva extrem de valoros: atenţia oamenilor. Cei mai buni Influenceri lucrează, în primul rând, la povestea lor unică, fără a sări peste niciun detaliu. Ei ştiu că publicul lor este nestatornic şi că îi poate părăsi mult mai repede decât i-a îndrăgit. Astfel, învaţă în permanenţă să comunice, pentru că cea mai mare nevoie a oamenilor este să ştie cum să se poarte unii cu alţii. Ar trebui să fie ceva natural, dar nu este!”

Mai multe detalii pe www.marketingindirect.ro