10 lecții de marketing din strategia brandului Apple

10 lectii de marketing din strategia brandului Apple

Să construiești un brand apreciat la nivel global, fără să fie nevoie să te implici în războaie de preț împotriva concurenților, nu este ușor. Dar un brand care a reușit să realizeze acest lucru aparent imposibil este Apple.

În spatele succesului fenomenal pe care îl reprezintă Apple, este un portofoliu impunător de produse și standarde de design. Chiar și așa, strategia de marketing este lozul câștigător, este cea care joacă un rol crucial în garanția că brandul rămâne în topul clasamentului.

Potrivit unui infographic creat de către compania de web design The Website Group, strategia de marketing adoptată de Apple oferă câteva lecții și pentru afacerile mici. Compania a realizat ilustrația grafică pe baza unui articol publicat în Antreprenor.

Nu vă complicați

Apple preferă să păstreze lucrurile simple și asta funcționează foarte bine pentru consumatorii care se simt copleșiți de informații.

Utilizați plasarea de produse

Apple are o abordare concentrată în promovarea produselor sale. Ideea este aceea de a determina un influencer să comunice mesajul și să atragă mai mulți adepți.

Facilitați recenziile

Recenzile sunt un instrument important pentru a câștiga încrederea noilor utilizatori. Puteți trimite un produs pentru o perioadă de probă sau o mostră gratuită, în schimbul unui testimonial sau al unei recenzii care să atragă atenția.

Concentrați-vă mai mult pe o propunere unică de valoare decât pe preț

De-a lungul anilor, Apple a reușit să evite războaiele prețurilor, concentrându-se pe crearea unei propuneri de valoare unică. Compania oferă, de asemenea, funcții și aplicații interesante pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului.

Susțineți o cauză

Clienții vor să știe pentru ce militează brandul vostru și care sunt valorile de bază după care se conduce afacerea. Consistența este cheia, iar mesajele voastre trebuie să vă susțină convingerile.

Creați experiențe, nu doar produse

Experiențele unice oferite clienților reprezintă un element-cheie al strategiei de marketing Apple. Și a funcționat deoarece, spre deosebire de produse, nu este ușor să simulezi experiențele clienților.

Vorbiți publicului folosind limbajul lui

Compania Apple folosește un limbaj pe care consumatorii de rând îl pot înțelege cu ușurință.

Dezvoltați o aură și un mister în jurul a ceea ce faceți

Gălăgia care se face în preajma lansării unor produse ajută Apple să genereze interes în rândul clienților.

Apelați la emoții

Atingând o coardă emoțională a clienților, Apple și-a creat o imagine pozitivă a brandului.

Utilizați imagini

În ziua de astăzi, imaginile reprezintă un canal de comunicare mult mai puternic decât cuvintele. De aceea, Apple apelează la o cale mai vizuală pentru campaniile sale de marketing.

Pentru a afla mai multe, vedeți imaginea completă de mai jos:

10 lectii de marketing din strategia brandului Apple

(Foto: Element5 DigitalUnsplash)