10 obiceiuri de succes ale unui director de marketing

10 obiceiuri de succes ale unui director de marketing

Experții spun că, atunci când ajungi într-o poziție de conducere, trebuie să ai 70% abilități tehnice și 30% abilități manageriale. Pe măsură ce urci, devii mai strategic, iar procentajul se inversează. Sau așa ar trebui să se întâmple. Devii din ce în ce mai generalist și trebuie să-ți dezvolți abilitatea de a influența și de a interacționa cu oamenii pe o scară mai largă, în funcție de industrie. Astăzi, o să vorbim despre marketing și ce înseamnă să fii un bun manager în acest domeniu.

Se întâmplă frecvent ca o persoană care părea să fie cea mai bună alegere pentru a coordona echipa de marketing să nu se mai ridice la nivelul așteptărilor. Nu a ținut pasul cu tendințele și a pierdut trenul în momentul în care a fost depășită de viteza cu care se dezvoltă marketingul digital.

Acestea fiind spuse, ești pe cale să devii următorul director de marketing în compania ta? Este o idee bună să înveți, să citești și să mergi pe urmele celor mai buni din acest domeniu. Poți fi un director fantastic, unul mediocru sau poți eșua: totul depinde de tine. Pentru început, iată 10 obiceiuri ale managerilor de marketing de succes, propuse de către inc.com. Citește-le și asigură-te că ești pe calea cea bună.

Citește și: Promovarea nu este linia de sosire, ci doar un nou start

1. Privesc spre viitor

Marketingul este o industrie care evoluează cu viteza fulgerului. Un director de succes știe unde se află marketingul astăzi, cum se poziționează compania și unde își dorește să fie în fiecare zi din următoarele 12 luni.

2. Încurajează publicitatea discretă (nativă)

Consumatorii nu vor să vadă tehnici agresive, ci își doresc o publicitate discretă, care arată ca un conținut obișnuit, este distractivă, plină de informații și are doar un subtil aspect de vânzare. Un director de marketing știe ceea ce își dorește consumatorul și cum să îi servească în mod corect conținut.

3. Sunt orientați spre oameni

Evident, nu? Marketingul se bazează pe capacitatea de a lucra cu oamenii, de a citi oamenii și de a livra servicii oamenilor. Cu toate acestea, nu toți directorii de marketing se simt în public precum peștii în apă. Socializarea este o abilitate care poate fi învățată, poate fi mimată perfect și întotdeauna poate fi îmbunătățită. Cel puțin, aceasta este practica conducătorilor de succes și pare să fie o formulă bună.

4. Sunt mediatori foarte buni

Nu toți directorii de marketing sunt și marketeri care vin cu idei de campanii sau care aleg motto-ul unui brand. O mare parte din activitatea lor constă în a se asigura că membrii echipei de marketing colaborează bine între ei și în a gestiona problemele care apar între departamente. Pentru cineva care are aceste abilități, jobul va fi mult mai simplu. În caz contrar, unii manageri de marketing ar putea avea nevoie de un coach.

5. Nu sunt blocați în rutină

Oamenii sunt creaturi ale obiceiurilor, dar asta este o sentință la eșec pentru o echipă de marketing. Peisajul de marketing evoluează, clienții evoluează, iar un director de marketing trebuie să țină pasul cu toate acestea. Doar pentru că o tactică a funcționat anul trecut (sau chiar luna trecută) nu înseamnă că va merge și acum.

Descarcă [E-book gratuit] Marketingul, printre noile abilități ale HR-ului