5 reguli de leadership pe care le poți învăța din baschet

5 lectii de leadership pe care le poti invata din baschet

Pentru a câștiga în afaceri trebuie să urmezi aceleași reguli de leadership ca pe terenul de joc. Este nevoie ca abilitățile echipei să fie mai importante decât ale unui singur jucător. În lumea afacerilor, unii lideri își conduc acțiunile cu aceeași disciplină și prin aceleași strategii pe care se bazează și jocul de baschet.

Dacă ar fi să întrebi angajații, fiecare trebuie să își cunoască poziția și modul în care rolul lor se încadrează în strategia generală a afacerilor. Ei trebuie să cunoască obiectivele organizației și să urmărească același rezultat: să contribuie la joc și să câștige.

Adam Wray, CEO la Basho Technologies Inc, a împărtășit cinci caracteristici similare între leadership-ul în baschet și în afaceri, pe care le consideră importante pentru succesul organizațional.

1. Recrutează-i pe cei mai buni

Ca și cele mai bune programe și echipe de baschet, Basho crede în recrutarea talentelor de nota 10, indiferent de locație. Oferă-le jucătorilor ceea ce au nevoie pentru a se alătura echipei.

Dacă ar fi să adaptăm ipoteza lui Wray la realitatea noastră, este imposibil să aduci unul dintre cei mai buni experți în baze de date din America, dacă ai nevoie ca el să se mute în România. Este, totuși, posibil, dacă îi satisfaci nevoile oferindu-i o infrastructură, niște procese și o echipă care să-l ajute și să-i permită să rămână acolo unde este.

2. Împarte succesul

Deși un anume jucător a înscris golul decisiv în campionat, un alt coechipier a înregistrat punctele necesare pentru calificarea în acea finală.

Așadar, fiecare membru are un rol important în jocul pe termen lung și în oricare zi cineva poate să preia mingea și să înscrie pentru echipă. Acest principiu este valabil atât pe terenul de joc, cât și în executarea unei strategii corporative.

3. Încurajează membrii echipei

Să formezi o echipă de antrenori, lideri și specialiști eficienți și să le oferi cadrul potrivit pentru ca aceștia să conducă este cheia esențială pentru a iniția delegarea. Această alocare a autorității stabilește încrederea, încurajează stimulentele și face ca livrarea angajamentelor să fie obiectivul principal.

„Lucrurile mici câștigă jocuri, iar eu nu pot gestiona, de unul singur, toate lucrurile mici”, explică Wray. „Este nevoie de angajarea și încurajarea fiecărui jucător din echipă, pentru a-și gestiona responsabilitățile.”

4. Susține comunicarea deschisă

Un comunicator eficient este cel care transmite mesaje clare, folosind indicii non-verbale și cuvinte puternice. În același timp, el trebuie să aibă și abilități de ascultare excelente. Laudă jucătorii pentru atmosfera pozitivă pe care o aduc în echipă și provoacă-i să-și acceseze întregul potențial.

În afaceri, s-a dovedit că acest tip de comunicare este unilateral. Toată lumea din echipă trebuie să vorbească și să se asculte în aceeași măsură, astfel încât să dezvolte capacitatea de a transmite conversații și acțiuni.

5. Împărtășiți o viziune coerentă

În calitate de antrenor principal, este important să ai o viziune și o misiune pentru echipa ta. Publicația entrepreneur.com citează antrenorul de baschet din SUA, Mark Gottfried, care a spus: „Stabilește-ți o viziune. Fă-o cunoscută. Echipa va fi reflecția ta.”

Afacerile reușite nu doar recunosc importanța unei viziuni unificate, dar înțeleg și rolul individual pe care îl joacă fiecare membru în livrarea acesteia. Ca să poți orienta întreaga echipă în aceeași direcție, ai nevoie de o forță de muncă distribuită, o viziune clar articulată și constant comunicată. Fără a comunica o viziune coerentă, angajații izolați pot pierde din vedere jocul pe care îl face echipa.

(Foto: Pexels, www.pixabay.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •