5 provocări majore pentru Directorii de Marketing

Directorul de Marketing gandeste strategic
  1. Mecanismele decizionale ale clienților – Rolul tehnologiei

În mod tradițional, mecanismele decizionale ale clienților erau analizate de către specialiștii în marketing pe baza unui model cu progresie liniară – celebra pâlnie a etapelor de cumpărare. Ecosistemul digital și capacitatea de analiză a volumelor mari de date indică faptul că procesul este mult mai complex și este unul ciclic. Aplicațiile software de marketing în care companiile interacționează cu clienții în mod relevant în fiecare punct de contact de-a lungul procesului de cumpărare, necesită echipe agile de experți în analiză de date și design al experiențelor consumatorilor. Directorii de Marketing au nevoie de echipe cu competențe de testare iterativă, învățare și scalare, ceea ce pentru multe companii este o imensă provocare.

  1. Cuantificarea rezultatelor de marketing – Instrumente și indicatori de măsurare

Un studiu la care au participat 275 Directori de Marketing relevă faptul că 82% dintre ei spun că sunt generatori de business și 41% spun că sunt responsabili pentru obiectivele de profit.

În acest context, Directorii de Marketing au nevoie de instrumente și indicatori de măsurare care să arate aportul acțiunilor de marketing la business. Ei trebuie să lucreze cu date operaționale și nu cu indicatori de vanitate ai performanței marketingului. Directorii de Marketing nevoie să înțeleagă exact ce se întâmplă în piață și să poată genera previziuni despre ce va avea impact.

Chiar dacă în multe firme din Romănia, funcția de Marketing este încă percepută de către top management ca fiind „Cenușăreasa” funcțiunilor companiei și este ținută fără buget, fără personal corespunzător, fără coordonare și fără investiție în tehnologie, în curând, această abordare nu va mai fi posibilă. Dar în companiile în care Directorul de Marketing are un rol bine definit și înțeles de către restul echipei de conducere, acesta își asumă un rol mai strategic, câștigând responsabilitatea pentru o gamă mai largă de obiective de business și având o mai mare influență în experiența de brand.

Valoria Business Solutions este o companie de consultanță, training, și coaching. Misiunea sa este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională și în dorința lor de a-și accelera potențialul. Aflați mai multe despre noi pe: www.valoria.ro.

(Foto: jonny goldstein, www.flickr.com)

5 provocări majore pentru Directorii de Marketing
Elena Badea 

Timp de 15 ani Elena Badea a fost Director de Business Development și apoi Director de Marketing al unei companii internaționale de top care activează în Romania. Are o vastă experiență în business development, account management, marketing corporativ, operațional și marketing digital. A coordonat 43 de cercetări privind mediul de business și antreprenorial din Romania și s-a implicat în programe de formare și coaching pentru manageri și oameni de afaceri, dar și în proiecte de responsabilitate socială și educație. Publică frecvent articole în presa centrală din țară și este invitată ca vorbitor la numeroase conferințe naționale pe teme actuale de marketing și business development.