6 pași pentru o strategie puternică de content marketing

De ce aceasta atentie crescuta pentru content marketing?

Interesul pentru content marketing nu este nou. În anul 1732, Benjamin Franklin, unul dintre părinții Declarației de Independență a SUA, a început să publice un almanah prin care își promova afacerea, o tipografie. Ce a înțeles Ben F. atunci și înțeleg și marketerii din zilele noastre este faptul că prin conținut se generează încredere, iar încrederea este testul pe care fiecare business îl are de trecut în fața clienților săi.

Atenția pe care o acordăm content marketingului este relativ nouă. Era internetului nu a făcut decât să intensifice nevoia de conținut original, de calitate, consultativ și non-selling, oferit în formate atrăgătoare clienților actuali și potențiali.

De ce această atenție crescută pentru content marketing? Deoarece metodele tradiționale de a genera diferențiere și notorietate nu mai funcționează la fel de eficient ca altă dată și / sau necesită bugete mari. Un studiu realizat de DemandMetric arată, prin comparație cu marketingul tradițional, content marketingul costă cu 62% mai puțin și poate genera de trei ori mai multe leaduri.

Pe de altă parte, deși 93% dintre marketeri spun că fac content marketing, 87% spun că au probleme în a crea conținut care să producă engagement pe rețelele de socializare. Pentru a avea astfel de rezultate, conținutul pe care îl oferim trebuie să educe, să inspire și să motiveze. Astfel, avem de parcurs următorii șase pași pentru o strategie puternică de content marketing.

1. Stabilirea obiectivelor – Este esențial să începem prin a găsi răspunsurile SMART la următoarele întrebări: de ce să facem content marketing?, ne va crește notorietatea?, ne vor crește vânzările?, ne vom fideliza clienții? Obiectivul nu este să fim buni la content marketing, ci să facem business bun prin content marketing.

2. Identificarea diferențiatorilor – Aici, trebuie pornit de la întrebarea: ce este special și unic la afacerea ta și ce fel de conținut original poți genera? De cele mai multe ori, răspunsul nu este legat de produsele / serviciile tale, ci despre ceva mult mai important. Este vorba despre modul în care, prin afacerea ta, vrei să faci diferența în viața celorlalți oameni.

3. Agrearea indicatorilor de măsurare – Obiectivele îți vor dicta indicatorii. Dacă vrei să obții leaduri, nu vei măsura notorietatea. În content marketing, avem patru tipuri de indicatori: de consum, de distribuire, de generare de leaduri și de vânzări. Pentru 87% dintre marketeri, cel mai important indicator este calitatea leadurilor, urmat vânzări (84%), de ratele de conversie (82%) și de cantitatea leadurilor (74%).

4. Înțelegerea nevoilor audiențelor-țintă – Conținutul este dictat și de audiențele sau publicurile-țintă pe care ni le alegem. Întrebările pe care este bine să ni le punem sunt: cine sunt clienții mei?, ce își doresc?, ce anume apreciază?, cum își petrec timpul?, ce îi influențează?, ce tip de conținut își doresc? După ce ai răspunsurile la aceste întrebări, organizează conținutul pe categorii de publicuri-țintă și pe etapele din procesul de cumpărare.

5. Pregătirea conținutului – Este important să nu faci content marketing din inerție. Nu trebuie să ai blog / vlog pentru că e la modă, ci ca să satisfaci așteptările de conținut și relevanță ale publicurilor-țintă alese. Așadar, fă tot ce poți ca să afli ce tip de conținut apreciază cei cărora vrei să li te adresezi. La fel de important este să oferi conținut mai ușor de produs, consumat și distribuit în faza de atenție și intenție. Pe de altă parte, în faza de dorință și acțiune ai nevoie de elemente de conținut mai consistente (studii de caz, articole de expert etc.) pentru a închide vânzarea.

6. Amplificarea conținutului – După ce ai creat conținutul, ai nevoie să îl faci vizibil. Conținutul este scânteia, iar social media este benzina. Desigur, trebuie să declini conținutul în mod relevant pe fiecare platformă de social media. Dar mai ales, trebuie să ai în minte ideea că în content marketing nu facem broșuri (sau articole, sau postări), ci oferim informație, motivație și inspirație clienților existenți și celor potențiali.

(Foto: DigitalRalph, www.flickr.com)

5 provocări majore pentru Directorii de MarketingElena Badea, Managing Partner, Valoria Business Solutions 

Timp de 15 ani Elena Badea a fost Director de Business Development și apoi Director de Marketing al unei companii internaționale de top care activează în Romania. Are o vastă experiență în business development, account management, marketing corporativ, operațional și marketing digital. A coordonat 43 de cercetări privind mediul de business și antreprenorial din Romania și s-a implicat în programe de formare și coaching pentru manageri și oameni de afaceri, dar și în proiecte de responsabilitate socială și educație. Publică frecvent articole în presa centrală din țară și este invitată ca vorbitor la numeroase conferințe naționale pe teme actuale de marketing și business development.