Încrederea se clădeşte de ambele părţi: angajat şi angajator

Increderea se cladeste de ambele parti: angajat şi angajator

Capitalul de încredere se echilibrează dacă angajatorul îţi dă ocazia să fii performant în meseria ta, să te dezvolţi şi să ai o influenţă directă asupra cursului carierei tale.

Când eşti tratat cu respect, când talentele şi punctele tale forte sunt pe deplin utilizate şi când eşti acceptat ca persoană cu felul tău de a fi, încrederea se clădeşte de ambele părţi: angajat şi angajator. Un loc de muncă se transformă şi te transformă dacă eşti privit dincolo de plusvaloarea pe care o aduci şi te regăseşti în ceea ce faci zilnic.

Ca mod de măsurare a încrederii oamenilor în organizaţie putem urmări simţul responsabilităţii şi al colaborării, precum şi dedicaţia lor pentru obţinerea rezultatelor. Anual, compania şi angajaţii află, dintr-un „Sondaj de implicare şi satisfacţie al angajaţilor”, care sunt ariile pentru care compania este apreciată şi care sunt cele în care mai este nevoie de îmbunătăţiri. Planurile de lucru pentru ariile la care se aduc îmbunătăţiri sunt făcute publice în organizaţie, iar angajaţii se pot implica sau pot observa etapele de lucru.

Pentru a câştiga încrederea oamenilor, transparenţa în comunicare este esenţială. Fie că se întâmplă la nivelul echipelor, fie la nivelul organizaţiei, deschiderea spre furnizarea informaţiilor de lucru este un atribut indispensabil pentru clădirea încrederii angajaţilor. Un angajator cu reputaţie bună pe piaţă se implică şi comunică pe toată durata relaţiei cu angajatul, nu doar atunci când este interesat să facă angajări.

Plecăm întotdeauna de la premisa că oamenii pe care îi atragem şi pe care îi angajăm sunt profesionişti şi dornici să lucreze la standardul cel mai înalt de profesionalism. Ca urmare, încrederea este câştigată de fiecare dintre noi în faza de selecţie şi angajare şi susţinută apoi prin intermediul performanţei constante.

Cu siguranţă, creşterea şi susţinerea performanţei şi navigarea în situaţii de business sau piaţă mai puţin prielnice sunt două efecte directe ale încrederii pe care liderii o arată constant în angajaţii lor. Când oamenii demonstrează în continuare angajament şi implicare, chiar în condiţii dificile, este un semnal puternic de încredere şi loialitate.

Încrederea alimentează două relaţii pentru a se putea traduce în profitabilitate: angajator-angajat şi companie-client. Între cele două imagini există o legătură puternică: nu poţi obţine rezultate palpabile pe termen mediu şi lung concretizate în profit dacă nu ai o relaţie bună cu clienţii tăi. Această relaţie este întreţinută de angajaţii mulţumiţi, care au încredere şi îşi preţuiesc angajatorul.

În condiţiile de piaţă în care clienţii sunt tot mai bine informaţi şi mai deschişi către oferte diverse, efortul de câştigare sau recâştigare a încrederii devine similar. Fiecare moment petrecut împreună cu un client existent sau potenţial trebuie valorificat, având în vedere o relaţie de termen lung, pentru care încrederea este cheia.

Personal, cred că încrederea este un element de construcţie. Momentul actual este unul de reorientare şi reconstrucţie. Cred că există suficient capital de încredere pentru etapa de reconstrucţie, însă nu sunt finalizate premisele şi „planurile clădirii”. Încrederea va putea fi mobilizată atunci când direcţia va deveni clară, iar rolurile fiecăruia vor fi preţuite şi respectate.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •