Ce este şi cum să creştem vânzările cu Sales Funnel (Pâlnia de Vânzări)

Ce este şi cum să creştem vânzările cu Sales Funnel (Pâlnia de Vânzări)

Vinzi ceva pe internet? Atunci implementarea unui canal de marketing îţi va creşte semnificativ vânzările, spun specialiştii SEOMark.

Întâi, care este logica unei pâlnii de vânzări, sales funnel sau canal de marketing?

Denumirea originală este Sales Funnel. Traducerea în limba române e pâlnie de vânzari, canal de vânzari sau canal de marketing.  Logica acestui tip de canal e următoarea: în general, oamenii cumpără dacă au încredere în produs sau în vânzător. În comerţul clasic, te duci în magazin, vezi produsul, îl intorci pe toate feţele şi dacă îţi place, îl cumperi. În online e ceva mai greu, aşa că încrederea nu se stabileşte imediat.

Ca regulă generală, e foarte dificil să îi arăţi cuiva o reclamă şi imediat după, persoana respectivă să cumpere produsul respectiv. Asta nu se întâmpla decât foarte rar şi în general în cazul produselor de la brand-uri pe care le ştim şi le cunoaştem deja.

Practic, punem o reclamă undeva, avem click-uri dar nimeni nu cumpără mai nimic. Cred că mulţi v-aţi lovit de asta. O mare parte din reticenţa vizitatorilor e explicată prin lipsa de încredere în voi şi în produsele voastre.

Cum creşti încrederea cu un canal de vânzări (sales funnel)?

Logica e următoarea: înainte de a încerca să îi iei bani clientului, nu ar fi mai bine să îl convingi că ai un produs bun?

În online asta se face prin conţinut oferit gratuit. Faci articole sau filmulețe în care prezinţi beneficiile produselor/serviciilor tale, publici articole în ziare şi reviste, pui mici prezentări pe Facebook sau Youtube.

De acelaşi autor: Top sfaturi originale pentru îmbunătăţirea campaniilor de Adwords

Important este să “agăţi” clientul cu informaţii plăcute, să îl convingi şi doar ulterior să încerci să îi vinzi ceva. Cu alte cuvinte, ÎNTÂI să îi câştigi încrederea şi să îl apropii de tine, DUPĂ CARE să îi vinzi produsul.

Şi nici vânzarea nu se face direct. După ce a citit un articol nu înseamnă neapărat ca acel client e pregătit să şi cumpere. Trebuie să implementezi şi ceva intermediar, cum ar fi o abonare la un newsletter, un ghid gratuit (sau mai multe) oferte speciale.

Citeşte mai multe pe seomark.ro.