Cele 4 abilități de inteligență emoțională necesare în viitor

Cele 4 abilitati de inteligenta emotionala necesare pentru job-uri in viitor

Cele mai multe studii sugerează că programarea devine rapid o abilitate esențială pentru orice loc de muncă, nu doar în domeniul IT. Pe de altă parte, recrutorii spun că mulți dintre candidați stau prost la capitolul abilități personale, cum ar fi gândirea critică, rezolvarea problemelor, atenția la detalii sau competențele de scriere. Conform raportului World Economic Forum’s Future of Jobs Report, abilitățile care demonstrează inteligență emoțională vor fi esențiale în următorii ani.

Cum stați la capitolul inteligență emoțională? Vestea bună este că, chiar dacă aveți anumite lacune, inteligența emoțională poate fi îmbunătățită. Iată câteva sugestii pe care le propune fastcompany.com.

Citește și: Cu emoția la control

Îmbunătățiți-vă abilitățile de ascultător

Prin natura lor, cei mai mulți oameni nu sunt buni ascultători. Studiile arată că oamenii petrec 60% din conversații vorbind despre ei înșiși, iar atunci când îi lasă pe alții să vorbescă sunt preocupați să construiască un răspuns.

Să învățați a fi ascultători mai buni presupune câteva lucruri simple pe care trebuie să le urmați. Faceți o pauză scurtă după ce persoana termină de vorbit și abia apoi gândiți-vă la un răspuns. Parafrazați ceea ce credeți că ați auzit, pentru a vă asigura că într-adevăr acordați atenție.

Gestionați stresul mai eficient

Este greu să vă păstrați cumpătul atunci când unii oameni cu care lucrați vă calcă pe nervi. Dar oamenii inteligenți din punct de vedere emoțional înțeleg că este important să reducă anxietatea ori de câte ori este posibil.

Puteți face acest lucru renunțând la control și recunoscând că aveți nevoie de ajutor. Nu se dau premii pentru gestionarea eroică a proiectelor, dacă aceasta vă duce la epuizare. Păstrându-vă calmul în situații tensionate vă faceți remarcați și vă pune în rând pentru următoarea promovare.

Citește și: The Game of Thrones şi… inteligența emoțională

Oferiți feedback pozitiv

Persoanele cu un nivel ridicat de inteligență emoțională sunt buni comunicatori, iar oferirea de feedback calitativ face parte din acea abilitate, chiar dacă este unul negativ.

Gândiți-vă bine înainte să aruncați un comentariu superficial, pentru că astfel veți crește șansele ca feedback-ul vostru să fie mai constructiv. Pentru aceasta, puneți-vă trei întrebări: „este adevărat?”, „este necesar?”, „este binevoitor ceea ce urmează să spuneți?”.

Dacă sugestia voastră nu primește trei de „da”, este recomandat să nu vă pripiți și să reveniți asupra ei când veți avea mai mult timp să procesați situția.

Citește și: Angajații tăi își doresc să primească feedback constructiv

Evaluați-vă empatia

Persoanele empatice sunt conștiente de sentimentele altora și le iau în considerare atunci când lucrează cu ei. Totuși, nu înseamnă că îi vor lăsa pe alții să facă ce vor, doar pentru a fi plăcuți. Pur și simplu, sunt conștienți de modul în care cuvintele și acțiunile lor vor afecta persoane și echipe.

A deveni mai empatic începe prin a fi curios de istoriile altor oameni. Puteți încerca să vă puneți în pantofii colegilor, mai ales dacă aceștia sunt nervoși sau supărați. Încercați să le înțelegeți motivațiile, chiar dacă nu sunteți de acord cu ei. Împărtășiți-vă propriile gânduri și sentimente. Nimic nu construiește încrederea mai rapid decât deschiderea personală.

Dacă sunteți capabili să arătați că vă puteți gestiona emoțiile, mai ales atunci când toți ceilalți își pierd cumpătul, puteți colabora cu oameni diferiți, să ascultați atent și oferiți feedback constructiv, veți fi cu un pas în față atunci când va exista o oportunitate de promovare sau chiar să găsiți locul de muncă la care visați.

(Foto credit: ANDRIK ↟ LANGFIELD ↟ PETRIDES / Unsplash)