Cum să treci de primul an de antreprenoriat

Cum sa treci de primul an de antreprenoriat

Mai mult de 90% dintre start-up-uri nu reușesc să treacă de primul an. Nici pentru restul de 10% lucrurile nu arată prea bine. Doar 5% dintre afaceri funcționează sub o marjă financiară pozitivă. Aceste statistici descurajatoare fac antreprenoriatul o inițiativă extrem de provocatoare, care necesită o perioadă lungă de timp pentru planificare și strategie.

Dacă vrei să reușești într-o piață și așa suprasaturată, trebuie să te diferențiezi cumva de competiție. Levo.com vine cu niște sugestii care te-ar ajuta să ajungi printre cei 5% rămași în top.

Țintește emoția, nu rațiunea

În primul rând, trebuie să conștientizezi nevoia de raționalitate și să te întrebi ce își doresc oamenii. Deși poate părea contrar intuiției, oamenii își bazează deciziile atât pe judecata rațională, cât și pe starea lor emoțională. Prin urmare, nu trebuie să îți forțezi creativitatea cu posibile produse și servicii de care oamenii au nevoie, ci să creezi ceva ce și-ar dori și le-ar plăcea.

Citește și: Raţiune şi emoţie – drumul către deciziile în acord cu noi înşine

Trezește emoția cu un brand puternic

Brandul este imaginea și vocea din spatele afacerii tale. Un produs inovator sau pur și simplu interesant nu mai poate face față în lumea modernă a competitivității globale. Oameni se orientează către branduri și poveștile lor, ca să se decidă să cumpere. Prin urmare, trebuie să te gândești la modul în care o să vorbești clienților-țintă, ce fel de imagine o să arăți și cum o să-ți faci brandul ușor de recunoscut.

Citește și: Diferența dintre brand și reputație

Investește în marketing

Marketingul este o investiție, nu o cheltuială. Dacă o marcă este personalitatea unică a organizației tale, atunci marketingul și publicitatea sunt căile care vă vor conduce spre ochii, urechile, inima și mintea publicului.

Aveți la dispoziție câteva tipuri de marketing, principale fiind cel online și offline. Cum să creați conținut inspirat? Dezvoltând cu atenție bloguri, vorbind despre valorile, misiunea și viziunea afacerii și investind în panouri publicitare, articole în presă, broșuri creative și note de mulțumire pentru clienți și parteneri, în semn de apreciere.

Citește și: Ce tendințe în marketing trebuie să știi pentru startup-ul tău în 2017

Reinvestește profitul

Antreprenorii de succes ajung să înțeleagă importanța reinvestiției în afacerea lor, chiar dacă este greu să-și ia rămas bun de la banii câștigați cu greu. Cei care nu reușesc să-și controleze dorința de câștig rapid, ajung să nu mai dispună de resursele financiare necesare ca să se mențină pe linia de plutire și, în cele din urmă, închid compania.

Prin urmare, începeți să economisiți încă de la început și înființați un fond de urgență, dacă situația o va cere. Nu uitați că succesul pe termen lung necesită sacrificii pe termen scurt.

Nu te extinde prea devreme

Sau, după cum spune expresia românească: „nu te întinde mai mult decât îți plapuma”. Deși ți-ai dori să angajezi de la început oameni care te-ar ajuta să îți atingi obiectivele de afaceri, este mai înțelept să nu-ți extinzi echipa până când nu ți-ai stabilit un flux constant de venituri.

În schimb, poți profita de posibilitățile educaționale aproape nelimitate pe care le oferă comunitatea online. Antreprenorii de succes chiar recomandă să investești mai mult în acest tip de training, care îți vor permite să conduci afacerea de unul singur, pentru început.

Citește și: Patru caracteristici pentru o franciză de succes

Deși antreprenoriatul este o activitate care implică destul de mult risc și incertitudine, poți să eviți cu succes capcanele obișnuite și să stabilești o rată de dezvoltare constantă. Aceasta din urmă te va duce spre succesul pe termen lung.

FOTO: sasint/ pixabay.com