Curiozitatea va deveni următorul subiect important în mediul corporativ

Curiozitatea va deveni urmatorul subiect important in mediul corporativ

O mulțime de rezoluții de Anul Nou includ căutarea unui nou loc de muncă. Totuși, oamenii nu adaugă acest punct pe listă doar pentru că nu le place locul de muncă actual. ZipRecruiter a constatat că aproape jumătate (49%) dintre americanii care își caută în mod activ un nou loc de muncă au spus că iubesc sau cel puțin că le place job-ul actual. În timp ce 68% dintre persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă consideră că job-urile de muncă disponibile astăzi sunt mai bune decât înainte.

Pentru cei care caută pășuni mai verzi, există vești bune. Studiul ManpowerGroup Employment Outlook Survey arată că 21% dintre cei peste 11.000 de angajatori chestionați, din toate industriile din S.U.A., intenționează să facă angajări în trimestrul următor. Și nu este cazul să vă faceți griji că inteligența artificială sau automatizarea elimină locurile de muncă. Raportul Global Human Capital Trends de la Deloitte, la care au participat mai mult de 10.000 de recrutori și lideri de business, arată că 77% au declarat că fie își vor recalifica oamenii pentru a folosi noile tehnologii sau vor adapta locurile de muncă pentru a profita mai bine de aptitudinile umane.

Pentru angajați: abilități de top și cum să le scoți în evidență

Dan Shapero, vicepreședinte pentru carieră, soluții de talente și învățare la LinkedIn, spune că „abilitățile pe care angajatorii le caută se schimbă rapid, deci este important ca angajații să învețe în mod constant abilitățile emergente din domeniu, precum și abilitățile noi, care deschid noi opțiuni de carieră”. LinkedIn a adăugat recent o opțiune care anunță membrii despre competențele pe care le au persoanele cu aceeași funcție ca a lor. Shapero sugerează că prin schimbarea modului de gândire – să se întrebe „care sunt competențele mele” în loc de „care este funcția mea” –  candidații își pot lărgi opțiunile de muncă.

 Pentru companii: începeți să construiți o cultură a curiozității

Directorul executiv al SurveyMonkey, Zander Lurie, susține că abilitatea soft care va juca un rol mai important în acest an este curiozitatea, mai ales că AI se dezvoltă continuu. Cu toate acestea, numai 5% dintre cei peste 13.000 de angajați chestionați de SurveyMonkey și INSEAD spun despre curiozitate că „ar trebui să fie principalele două caracteristici ale angajaților cel mai bine recompensate, pentru a ajuta compania să se schimbe și să se adapteze la viitor”. Comunicarea (36%), motivația personală (29%), angajamentul (28%) și profesionalismul (27%) au fost primele abilități soft punctate de către angajați. Totuși, după cum subliniază Lurie: „Știi cine este cu adevărat bun la angajament și profesionalism? Roboții.”

În acest context, Zander Lurie propune câteva modalități prin care companiile pot începe să construiască o cultură a curiozității.

Întrebările și curiozitatea trebuie să joace un rol-cheie în activitatea zilnică. Pentru aceasta, este nevoie să fie creat un mediu transparent și sigur, ceea ce este extrem de important pentru următoarea generație de lideri. Mai mult decât libertatea de a da întrebări, oamenii au nevoie să știe că pot obține răspunsuri reale și autentice. Această valorificare a dialogului în cadrul companiei va stimula curiozitatea oamenilor.

Despre cât de importantă este diversitatea gândirii în companii am menționat și noi, nu o singură dată, iar acum o reamintește și Lurie. Diversitatea echipei este factorul care generează puncte de vedere diferite și întrebări care inspiră învățarea. Mai mult, diversitatea este cu atât mai necesară în cazul organizațiilor globale sau internaționale, unde nevoia de perspective diferite este accentuată de faptul că angajații și clienții sunt diverși.

Răsplătiți întrebările bune. Directorul executiv al SurveyMonkey spune că ei fac acest lucru în cadrul întâlnirilor interne, iar criteriile de curiozitate fac parte acum din procesul lor de angajare. În viziunea lor, trebuie sărbătorite chiar și riscurile prudente care eșuează, pentru că doar așa promovează o cultură a inițiativei.

Ultimul lucru care trebuie luat în considerare este să vă asigurați că fiecare membru al echipei este în contact direct cu clienții, pentru a stimula curiozitatea generală a organizației față de clienți. Din experiența companiei lor, SurveyMonkey, Zander Lurie spune că au început să organizeze audiențe cu clienții pentru toți angajații curioși, precum și sesiuni de shadowing pe suport clienți pentru echipele de produse și ingineri.

Foto: Mar Newhall/Unsplash