De ce nu atragi angajați de top?

10 lectii de marketing din strategia brandului Apple

În prezent, este mai important ca niciodată pentru companii să își dezvolte, managerieze și să își promoveze imaginea ca angajator în scopul de a atrage și a reține cei mai talentați candidați.

Brand-ul de angajator este important în special pentru procesul de recrutare a celor din generația “Millenials”. Angajatorii vor să aibă echipe formate din angajați de top, pentru a maximiza productivitatea, eficiența și potențialul pentru operațiuni și vânzări.

Interacțiunea dintre candidat și companie începe atunci când cel dintâi caută un job. Un studiu a comunicat că 62% dintre aplicanți caută informații despre o companie pe canalele de social media. Altă cercetare spune că un procent de 50% dintre candidați nici nu vor lua în considerare o firmă cu reputație negativă. Un sondaj al agenției de recrutare Glassdoor indică faptul că 69% dintre participanți susțin că vor refuza ofertele unei companii prost clasate în piață, chiar dacă sunt șomeri.

Companiile nu pierd doar potențiali angajați atunci când au un brand nedezvoltat. Pierd bani. Trebuie să cheltuie cu 10% mai mult pe procesul de recrutare pentru a-și acoperi reputația proastă, potrivit unei cercetări făcute de “Harvard Business Review”. În plus, 84% dintre candidați consideră opțiunea de a-și părăsi actualului loc de muncă pentru un alt angajator cu renume. Costul pierderii unui angajat se află între 60-150% din salariului respectivului. Prin urmare, organizațiile nu își permit să își neglijeze imaginea de angajatori. Prețul pentru această neatenție este pierderea potențialilor candidați, costuri ridicate de recrutare, implicare scăzută a angajaților și retenție redusă. 

Dar ce înseamnă un brand de angajator de succes?

Potrivit unui studiu creat de LinkedIn și ICM Unlimited, principalii trei factori asociați cu o imagine puternică includ eforturile organizației de a cultiva interacțiuni, a oferi sprijin social, oportunități de avansare și construirea unei culturi motivaționale pentru echipe puternice. Același studiu a găsit că cei mai mari factori care contribuie la o reputație scăzută includ grijile pentru siguranța păstrării locului de muncă, echipe disfuncționale și leadership slab. Între timp, alte cercetări au găsit că imaginea unei companii este stabilită înaintea începerii procesului de angajare.

Construcția unui brand puternic de angajator nu înseamnă doar o camera de relaxare sau jocuri și organizarea unor ieșiri în oraș cu echipa. Valorile unei organizații reprezintă esența companiei și aceasta transpare în toată structura sa.