Ești proprietar de afacere mică sau antreprenor? Diferența este importantă.

Esti proprietar de afacere mica sau antreprenor? Diferenta este importanta

Afacerile mici sunt cele care creează locuri de muncă, vin cu noi modalități de a face lucruri vechi și ajută la păstrarea banilor în comunitatea locală. Potrivit unui raport al Comisiei Europene, în 2015, România înregistra 445.537 de IMM-uri, care au generat circa 29,8 miliarde de euro, reprezentând 49,9% din totalul valorii generate la nivelul întregii țări. Având în vedere aceste cifre, nu ar fi greșit să spunem că acestea sunt, probabil, coloana vertebrală a economiei românești.

Totuși, există o confuzie între termenii „proprietar de afacere mică” și „antreprenor”. Ambii pot avea afaceri mici, dar au diferite stiluri de conducere și idei în rularea afacerii lor. Nu putem spune că unul este mai bun decât celălalt, ci sunt doar diferiți. Cum facem diferența?

Proprietarii de afaceri mici au o idee grozavă.

Ei rezolvă o problemă în comunitatea lor. Ei își cunosc afacerea și publicul țintă. Ei știu ce îi va face pe clienții lor fericiți. Ei își servesc clienții.

Antreprenorii au idei mari.

Ei visează măreț. Ei gândesc măreț. Vin cu idei care nu au fost testate, diagnosticate sau prelucrate. De multe ori, ei nici nu știu dacă ideile lor sunt posibile, ceea ce îi face și mai entuziasmați.

Proprietarii de afaceri mici își mențin echilibrul.

Le place să știe ce urmează și din ce direcție vine. Ei iau decizii calculate, unde rezultatul să fie clar. Rezultatul poate să nu fie uriaș, dar, de obicei, vor continua să meargă înainte.

Antreprenorii preferă riscul.

Ei vor merge pe marginea prăpastiei mai des decât să rămână în zona de siguranță. Sar cu ambele picioare, știind că, dacă își vor depune toate eforturile, cel mai adesea, riscul va merita.

 Proprietarii de mici afaceri se gândesc la lucrurile pe care trebuie să le termine în această săptămână.

Ei au liste zilnice și săptămânale. Administrează angajații, lucrează cu clienții, stabilesc legături cu noi clienți și face ca lucrurile să meargă strună.

Antreprenorii planifică șase luni în avans.

În timp ce echipa lor se gândește la ceea ce are de făcut săptămâna aceasta, antreprenorii au tendința de a sări peste prezent și se concentrează asupra viitorului companiei. Ei au oameni care gestionează afacerea, iar dacă nu au, vor fi în curând.

Proprietarii întreprinderilor mici sunt sentimentali cu privire la afacerile lor.

Ei niciodată nu intenționează să-și vândă sau să-și dea afacerea altcuiva, cu excepția cazului în care este cineva din familie. Le place să ia decizii și să desfășoare activitățilr de zi cu zi.

Antreprenorii se concentrează pe scalare.

Ei își doresc să crească și vor crește. Deși s-ar putea să nu se concentreze pe vânzarea afacerii, antreprenorii stabilesc lucrurile în așa fel încât să se poată desfășura fără aportul lor. Ei se înconjoară cu experți, în timp ce devin un ”rainmaker” (persoană care generează venituri pentru o afacere sau organizație prin tranzacții, clienți sau fonduri)”.

România are nevoie de proprietari de afaceri mici pentru a menține economia și de antreprenori pentru a o propulsa. Nu putem spune că unul este mai bun decât celălalt. Dar întrebarea trebuie să fie pusă: ești un proprietarul unei afaceri mici sau un antreprenor?

Photo credit: Christian Stahl / Unsplash