Ghidul unui introvertit pentru o comunicare eficientă

Ghidul unui introvertit pentru o comunicare eficienta

Probabil se întâmplă rar să vezi cuvintele „introvertit„ și „lider” în aceeași propoziție. La urma urmei, percepția comună spune că extrovertiții sunt buni vorbitori în public și au abilități de realționare excelente – trăsături pe care conducătorii și liderii organizaționali trebuie să le aibă, iar introvertiții nu le au.

Dar această viziune este departe de adevăr, mai ales că v-am arătat deja, într-un articol anterior, cinci antreprenori introvertiți de succes. În plus, peste 50% din forța de muncă din S.U.A. se autoidentifică ca fiind introvertită, iar 64% dintre angajați consideră că organizația lor nu explorează pe deplin talentele angajaților introvertiți.

Așadar, dacă tu însuți ești un introvertit sau conduci o echipă care include introvertiți, îți va fi util să înțelegi oportunitățile și avantajele disponibile pentru introvertiții care își doresc să comunice eficient.

1. Cunoaște-ți tendințele și punctele forte

Aceasta este cheia prin care îți poți maximiza talentele și te poți poziționa în zona de stimulare potrivită pentru tine. Poți crede că ești un extrovertit, dar este posibil să fii un ambivert, ceea ce este un amestec între cele două. Oamenii te stimulează, dar, în același timp, îți place să îți găsești o bucată de timp liber pentru a te gândi și a rezolva problema.

Există câteva teste rapide pe care le poți face pentru a vedea în care categorie te încadrezi. Rezultatele te pot surprinde și îți vor oferi informații despre modul în care îți poți influența punctele tari și poți identifica zonele care necesită îmbunătățire.

2. În conversații, alege calitatea în schimbul cantității

În mod normal, introvertiții preferă grupuri mai mici și interacțiunea unu-la-unu. Această tendință este, de fapt, un avantaj, deoarece liderii și liderii aspiranți trebuie să construiască încredere și relații cu echipele lor de conducere, clienții-cheie, analiștii și chiar mass-media, iar asta se poate realiza în conversații particulare.

Asigură-te că petreci timp cu cei mai importanți oameni – cei care sunt vitali pentru succesul afacerii și fericirea personală.

3. Echipează-te cu o varietate de instrumente

Pentru acele ocazii sociale inevitabile, dar esențiale, ai putea lua în considerare câteva întrebări deschise care pot aprofunda conversația, propuse de către expertul introvertit Jennifer Granneman, într-un articol pe entrepreneur.com:

„Lucrezi la ceva interesant în ultimul timp?”;
„Care a fost punctul culminant al săptămânii tale?”;
„Ce părere ai despre (un evenimente apărut recent la știri)?”

Întrebările deschise invită cealaltă persoană să spună mai mult decât câteva cuvinte.

4. Investește în abilitățile tale de comunicare

Comunicatorii excelenți nu se nasc, ci lucrează la această abilitate. Dobândirea unor noi competențe nu înseamnă să îți negi calitățile introvertite sau să fii o persoană care nu ești. Comunicarea construiește încrederea în varietatea de situații inevitabile pe care le întâlnești. Orice angajat ar trebui să investească în îmbunătățirea competențelor de comunicare, indiferent că sunt introvertiți sau extrovertiți.

Există zeci de programe de training, cărți, conferințe, cursuri online și coach-i pentru a-ți satisface nevoile unice. Indiferent dacă ești deja un CEO sau te îndrepți spre acest obiectiv, ți se va cere să intri pe platforme mai mari și să-ți împărtășești viziunea și mesajul.

Iar dacă încă mai crezi că introvertiții nu pot deveni vorbitori în public extraordinari, lasă-te inspirat de către Susan Cain, care vorbește despre introversiune, în cadrul unui eveniment TEDTalk, unul dintre cele mai vizionate TEDTalk-uri din toate timpurile.

6. Fă ca întâlnirile să lucreze în favoarea ta

Deși este adevărat că multe dintre întâlniri sunt planificate și conduse defectuos, acestea rămân oportunități pentru a influența rezultatele în direcția bună. În primul rând, dacă trebuie să participi la o întâlnire, gândește-te în prealabil la ideile pe care vrei să le împărtășești.

În timpul unei întâlniri, nu uita că este perfect acceptabil să nu răspunzi imediat la o întrebare. Potrivit lui Val Nelson, un scriitor despre introvertiți, ai putea spune: „Acestea sunt niște idei bune. Am și eu câteva, la rândul meu, dar aș vrea să revin la ele puțin mai târziu”. Deși poate părea puțin ciudat la început, atât tu, cât și colegii tăi veți aprecia atenția cu care abordezi situația.

De asemenea, nu ezita să stabilești limite în jurul numărului de întâlniri la care vei participa. Dacă demostrezi că ești valoros prin ideile și munca ta în general, ai putea fi scuzat să participi la multe întâlniri de rutină.

Ai putea chiar să sugerezi modificarea structurii unei întâlniri. Dacă cineva propune o sesiune de brainstorming, ia în considerare să o faceți online, astfel încât să ai timp să te gândești înainte de a-ți aduce contribuția.

7. Fii indulgent cu tine în afara zonei tale de confort

Dacă o conversație nu merge conform planului tău sau s-a încheiat pe o notă ciudată, păstrează-ți simțul umorului. Cei mai mulți oameni nu observă sau chiar dacă o fac, vor uita curând. Stai câteva momente reflectând și probabil vei găsi cel puțin o lecție pe care o poți deduce pentru data viitoare.

Aceste șapte idei te vor împuternici pe tine sau pe introvertiții pe care îi cunoști, pentru a maximiza punctele forte inerente, iar întreaga ta companie va avea numai de câștigat.