IDC: 50% dintre inițiativele globale de transformare digitală vor eşua în următorii ani

IDC: 50% dintre inițiativele globale de transformare digitală vor eşua în următorii ani

În 2017, companiile din Europa Centrală și de Est vor investi aproape 22 de miliarde de dolari în transformarea digitală, cifră care se va tripla până în 2020, sub presiunea concurenței tot mai mari pe piață, dar și a nevoii de a crește eficiența operațională, de a optimiza forța de muncă, concomitent cu îmbunătățirea relațiilor cu clienții. Cea mai mare pondere a investițiilor va fi direcționată către servicii IT, conectivitate și dezvoltarea de aplicații pentru eficientizarea operațională, dar pentru dezvoltarea unei oferte de produse și servicii individualizate pentru clienți.

Conform unui studiu IDC, aproape 40% dintre companii au început deja sau au în plan o strategie de transformare digitala. La nivel global, digitalizarea va genera anul acesta investiții de 1.200 de miliarde de dolari și va ajunge la 2.200 miliarde de dolari până în 2019.

„Suntem în plin proces de transformare digitală, o schimbare fundamentală și la scară largă a societății, determinată de apariția a noi tehnologii și servicii denumite de către IDC „A Treia Platformă”. Ne așteptăm astfel ca în următorii doi-trei ani să vedem nu doar inițiative punctuale de digitalizare în companii, ci strategii de business construite în jurul digitalizării. IDC se așteaptă de altfel ca până la sfârșitul acestui an 2/3 dintre directorii executivi din companiile incluse în Global 2000 să aibă în centrul strategiei lor procesul de transformare digitală”, a declarat Alina Georgescu, Country Manager IDC România.

IDC definește transformarea digitală ca pe un proces continuu prin care organizațiile inovează sau se adaptează la schimbările majore din piață.

Pentru atingerea nivelului operațional impus de transformarea digitală, e necesară cooperarea în cadrul companiei între echipele de dezvoltare, operațiuni și business. Un astfel de obiectiv e atins prin strategii DevOps care asigură implementarea unui mediu agil, care facilitează interacțiunea între diverse departamente din companie și care asigură integrarea operațiunilor de business și IT la toate nivelurile de management (de la CEO, CIO, responsabili Line of Business, dar și echipele de dezvoltare, operațiuni IT sau securitate).