Link vs. Share: care este mai important?

Link vs. Share: care este mai important?

Orice strategie de digitală care intră în sfera marketingului de conținut și SEO ține cont de doi indicatori ai calității, care ar putea oricând să dubleze eficacitatea campaniei: link (legătură) și share (distribuire). În general, conținutul vostru va fi recomandat ca link de referință de către alți autori dacă este suficient de informativ sau interesant pentru ei. Ce puteți face voi este să creați link-uri manual, în guest post-uri pe alte website-uri. În oricare caz, aceste link-uri externe trimit vizitatori pe site-ul vostru, sunt semi-permanente și pot avea ca rezultat creșterea traficului și a autorității domeniului.

În același timp, un conținut de calitate va fi distribuit activ de către persoanele de pe grupurile voastre din social media. Printr-o simplă apăsare a butonului ”Share”, conținutul va fi văzut de către cei care urmăresc activitatea acestora. Distribuirile au capacitatea de a a trage trafic și de a crește vizibilitatea brandului. Este evident că ambii factori pot ajuta campania voastră și pot servi ca indicatori ai calității conținutului, dar haideți să vedem care este mai important, în ansamblu, după cum sunt expuse avantajele de către forbes.com.

Beneficiile link-urilor

Autoritate. Factorul important aici este influența link-urilor asupra autorității domeniului. Atunci când Google decide clasamentul site-urilor, analizează relevanța unei pagini pentru căutarea organică și autoritatea acesteia. Autoritatea sa este determinată, în primul rând, de cantitatea și calitatea link-urilor care vin de pe alte site-uri, acestea servind drept indicatori de încredere. Acestea sunt singurele moduri de a vă construi autoritatea domeniului, deci dacă doriți să urcați în topul căutărilor, link-urile sunt esențiale.

Traficul de referință. Link-urile sunt utile nu doar pentru poziționarea favorabilă în clasamentele căutărilor organice, ele funcționează și ca legături obișnuite. Odată inserate în articole sau în conținut cu o vizibilitate suficientă, vizitatorii noi pe pagina voastră sunt doar la un click distanță. Un factor important este și sursa care găzduiește link-ul. Astfel încât un site cu trafic mare  va fi mult mai benefic decât o sursă cu autoritate redusă.

Vizibilitatea mărcii. Link-urile vă ajută, de asemenea, să vă îmbunătățiți vizibilitatea brandului, deși la o scară mai mică decât celelalte tactici de marketing. Văzând numele companiei voastre citat într-un material important, este posibil ca utilizatorii să vă asocieze brandul cu cercetări originale importante. Așadar, pentru ca link-urile să fie mai eficiente, aveți nevoie să fiți citați pe un site popular care să vă construiască reputația.

Semi-permanență. Link-urile sunt influente deoarece sunt permanente sau, cel puțin, sunt mai permanente decât distribuirile în social media. Articolele partajate se pierd printre alte noutăți care apar după câteva minute sau câteva zile de la distribuire. Link-urile, pe de altă parte, rămân și continuă să genereze trafic și autoritate până când autorii decid să le șteargă (ceea ce poate să nu se întâmple niciodată).

Beneficiile share-urilor

Mai multe link-uri. Este interesant faptul că unul dintre cele mai importante beneficii ale distribuirilor este capacitatea acestora de a aduna mai multe link-uri încorporate. Share-urile recomandă conținutul vostru unui public mai larg, atrage potențiali autori și influenceri care îl consideră suficient de convingător pentru a insera link-uri de referință în materialele lor. Fără un modul de distribuție pe rețelele sociale, este greu să atrageți atenția chiar și asupra celei mai bune lucrări.

Trafic social. Atunci când un material este distribuit pe rețelele sociale, are capacitatea de a atrage trafic din partea follower-ilor interesați de subiect. Deși are un efect similar cu traficul provenit de pe alte site-uri, segmentul de public generat de share-uri este foarte diferit. În funcție de obiectivele strategiei voastre și de criteriile demografice vizate, ați putea favoriza una dintre cele două modalități.

Vizibilitate mult mai mare. Distribuirea pe rețelele sociale aduce o mai mare vizibilitate a brandului decât link-urile. Atunci când un link dintr-un articol face trimitere către pagina voastră, doar o fracțiune dintre cititori vor da click și vor intra în contact cu brandul vostru. Pe de altă parte, în cazul unui share, oamenii văd brandul indiferent dacă au accesat articolul sau nu.

Potențial viral. În general, obținerea unui link de referință într-un articol nu influențează potențialul viral al conținutului vostru. În același timp, fiecare share pe rețelele sociale crește șansele ca un material să devină popular datorită posibilității de a câștiga noi distribuiri cu fiecare share original. Evident, acest lucru este rar și dificil de realizat, dar posibilitatea unui efect în cascadă este foarte avantajoasă, ceea ce nu poate fi obținută prin link-uri.

Câștigătorul: ce ar trebui să utilizați?

Există mai multe dimensiuni ale marketingului online, iar tacticile precum SEO, marketing de conținut și social media marketing sunt interconectate. Obținând mai multe link-uri este posibil să adunați mai multe share-uri, iar mai multe share-uri vă ajută să câștigați mai multe link-uri. De aceea, este destul de complicată alegerea unui câștigător detașat. Cu toate acestea, putem formula câteva idei clare.

  • Dacă singurul vostru obiectiv este de a îmbunătăți autoritatea și poziționarea site-ului în motoarele de căutare, link-urile sunt cea mai bună soluție.
  • Share-urile vă ajută să câștigați link-uri, dar numai ca un rezultat secundar. În schimb, dacă scopul vostru principal este să vă dezvoltați rețeaua de followeri pe rețelele sociale, atunci este recomandat să vă orientați spre această strategie.
  • În cele din urmă, dacă sunteți interesați de a vă construi reputația și de a atrage mai mult trafic în plan general, va trebui să folosiți ambele instrumente pentru a reuși. În caz contrar, stabiliți-vă strategiile în funcție de obiectivele actuale ale campaniei.

(Foto credit: Rachael CroweUnsplash)