Mai mult, mai des, mai simplu!

Esti un antreprenor de succes

Ești un antreprenor de succes. Ai muncit mult și ai ajuns sus, pe val, acolo unde alții răzbat doar în vis. Ai știut foarte bine încotro te îndrepți, ce te va face să biruiești, pe cine să păstrezi în barcă, pe cine să arunci la rechini, când să riști ori când să stai în banca ta. Iar când ai greșit, te-ai redresat ușor, pentru că aveai puțin balast de cărat în spate și destulă suplețe ca să nu se vadă că ai alunecat.

Doar că succesul obținut ți se suie la cap, te îmbată plăcut, te face să crezi că de acum încolo va fi mai simplu, deoarece ești deja veteran, cu multe scalpuri la cingătoare. Nu te baza prea tare pe asta!

Învață din eșecul celor care au ajuns înaintea ta în vârf doar ca să eșueze definitiv pe fundul prăpastiei, pentru că s-au crezut buricul pământului, deținătorii adevărului absolut, infailibili, când, de fapt, autosuficiența îi transformase în campioni ai deciziilor discutabile, luate pe genunchi, la nervi, de la mare distanță de realitate, fără să-și consulte coechipierii.

Au scufundat corabia pentru că nu au înțeles la timp că ceea ce i-a dus de la un business minuscul la unul mic nu are nici o legătură cu ceea ce îi va conduce de aici spre o afacere medie de succes.

Prin urmare, îți recomand să-ți pregătești cu seriozitate pașii următorii, să-ți accepți limitările, să folosești la maximum inteligența, creativitatea, entuziasmul oamenilor tăi, ca să nu arunci peste noapte, la coș, rezultatele muncii depuse în ani de zile.

Cum s-ar putea face asta? Relativ simplu, din punct de vedere teoretic, ceva mai complicat, din punct de vedere practic. Iată câteva sugestii care ar putea să te lămurească, dacă îți cauți calea…

Fii mai mult lider și mai puțin resursă

Arată direcția, explică-ți viziunea. Clarifică-ți așteptările, dar nu mai impune oamenilor cum să-și facă treaba. Stabilește priorități, lansează un număr logic de inițiative, urmărește-le progresul fără să pui tu mâna, acolo unde ți se pare că nu se întâmplă lucruri. Nu te rătăci în detalii nesemnificative!

Dacă ești implicat și în producția companiei, ca specialist, planifică-ți acțiunile astfel încât să nu stea lumea după deciziile tale, atunci când lucrezi cu clientul. Evită să rămâi înfipt doar în operațional pentru că n-o să se ocupe nimeni în locul tău de implementarea strategiei, de comunicarea viziunii sau de cultura organizației.