De ce companiile trebuie să susțină o cauză socială

De ce companiile trebuie sa ia atitudine sociala

Într-o lume care se schimbă rapid, de la o zi la alta, clienții caută companii care să le împărtășească valorile.

Diferite studii, printre care și Edelman Trust Barometer, arată că nivelul de încredere a scăzut substanțial pentru companiile din întreaga lume. Aceeași tendință se remarcă și în cazul altor instituții importante, cum ar fi guvernele, mass-media și ONG-urile. Acest lucru obligă companiile să caute să-și mărească credibilitatea.

Citește și: 57% dintre consumatori ar boicota un brand care nu le împărtășește convingerile sociale

Prin urmare, alegerea valorilor este o parte importantă a strategiei de marketing de conținut. Care sunt valorile esențiale ale companiei voastre și cum se reflectă ele în marketing? Iată câteva exemple de companii care și-au ales cu atenție valorile de bază și acordă o mare atenție modului în care comunică aceste convingeri.

Provocați status quo-ul

Ați văzut campania Apple Get a Mac, care s-a desfășurat între 2006 și 2009? În videoclip, tocilarul în calculatoare, John Hodgman (Microsoft), este comparat cu tipul creativ, Justin Long (Apple). Campania a subliniat diferențele dintre cei doi utilizatori ca o modalitate de a evidenția deosebirile dintre produsele lor.

Apple a vrut să sensibilizeze oamenii creativi care își doreau să conteste status quo-ul. Strategia a constat în alegerea clienților (pe care să-i atragă și pe care să-i respingă), iar apoi să ia atitudine în numele lor. Cei interesați de brandul Apple probabil cunosc și celebrele campanii ”Crazy Ones” și ”1984”. Prin intermediul acestora, Apple arăta de ce oamenii trebuie să aleagă produsele lor.

Citește și: Cum să planifici o strategie de marketing de conținut

Susțineți mediul înconjurător

Compania de îmbrăcăminte Patagonia a reușit să-și comunice cu succes valorile, acționând transparent și povestind evenimente din lumea reală. Ei se consideră a fi „compania activistă”.

Fondatorul, alpinistul Yvon Chouinard, descrie în cartea sa, ”Let My People Go Surfing”, principiile esențiale și valorile pe care s-a bazat când și-a construit afacerea. Începând cu anul 1985, compania a donat 1% din vânzări pentru conservarea și restaurarea mediului natural. Poziția lor clară despre mediu le-a adus clienți loiali în întreaga lume.

Un alt exemplu din aceeași industrie este United Colors of Benetton. Fotografii companiei surprind imagini foarte expresive, uneori chiar cu un puternic impact emoțional. Prin această metodă, compania se asigură că ajunge la un număr cât mai mare de oameni și produce un efect imediat. Temele lor abordează probleme foarte serioase, cum ar fi ecologia, războaiele din întreaga lume sau lupta împotriva SIDA.

Susțineți oamenii

”For the many people” sau „pentru cei mai mulți” este conceptul companiei IKEA. El pornește de la ideea de a oferi o gamă de produse de mobilier care să fie accesibile unei majorități, nu doar câtorva oameni. Această filozofie se regăsește în toate liniile de business ale IKEA și reflectă valorile scandinave.

Pentru ca acest concept să funcționeze în practică, și clienții au de îndeplinit un rol. Această idee a cooperării este unul dintre multele motive pentru care IKEA a devenit o afacere de succes. Prin colaborarea cu clientul, compania a reușit să scadă costurile și să furnizeze mobilier ”pentru cei mai mulți”.

Citește și: Cum te asiguri că valorile companiei sunt și valorile fiecărui angajat?

Asigurați-vă că vă cunoaște-ți publicul țintă și valorile pe care le apreaciază la o companie. Numai așa veți putea crea o comunitate loială în jurul organizației voastre.