Oamenii părăsesc managerul, nu compania

Oamenii parasesc managerul, nu compania

Dacă urmărim ceea ce arată studiile, aproximativ 50% dintre angajați își părăsesc compania pentru a scăpa de managerul lor. Acum, amintitiți-vă câți dintre angajații voștri au plecat din organizație. Având în vedere faptul că unul din doi oameni abandonează corabia din cauza șefului lor, sunt mari șanse ca voi să fiți unul dintre acei lideri „părăsiți”.

Dar câți dintre voi ați crezut vreodată că, în calitate de lideri, ați putea fi șeful pe care angajații îl părăsesc? Câți dintre voi se întreabă, atunci când cineva pleacă din echipă, că aveți și voi o mare parte din vină, că ați făcut ceva greșit sau, dimpotrivă, nu ați făcut destul? Probabil, puțini lideri ar recunoaște acest lucru, pentru că asta ar însemna să își recunoască eșecul.

Citește și: 4 antreprenori celebri care au învățat că eșecul duce la succes

Chiar dacă mulți angajați nu vor menționa acest lucru atunci când își anunță plecarea, nu înseamnă că el nu este adevărat. Atunci când se renunță la un parteneriat, de orice fel, se spune adesea: „Vina este la tine, nu la mine”. Chiar dacă nu întotdeauna putem vorbi despre o vină, cauza este întotdeauna celălalt, pentru că nu a reușit să atingă anumite așteptări.

În plus, mai există și acele reguli de etichetă potrivit cărora nu trebuie să îți vorbești de rău fostul angajator, mai ales în cadrul unui interviu de angajare.

Angajații care nu se înțeleg cu managerii lor (pentru că nu îi plac sau nu îi respectă) vor pleca din companie, în ciuda unui salariu mare sau a unor beneficii interesante. Angajamentul și fidelitatea nu pot fi cumpărate.

Un manager bun, indiferent de salariul pe care îl plătește angajaților, va inspira loialitate și va încuraja oamenii să rămână în companie. Iar pentru a dobândi această loialitate, trebuie să fie create condițiile potrivite, astfel încât angajații să se dezvolte și să aibă o activitate interesantă.

Citește și: Plan de carieră sau salariu mare: de ce aleg să rămână angajații?

Comunicați cu angajații. (Acest lucru trebuie să fie valabil în ambele direcții.) Găsiți timp să îi ascultați și să vorbiți cu ei, deoarece aceasta denotă respect și vă ajută să construiți încrederea reciprocă. În medie, doar 15% dintre angajați se arată implicați în activitate, dacă lucrează pentru un manager care nu arată interes. Pe de altă parte, managerii care se întâlnesc în mod regulat cu angajații lor aproape că le triplează nivelul de implicare.

Conform ierarhiei nevoilor propuse de către Maslow, încrederea este una dintre cele de bază. Puteți contribui la realizarea acestui obiectiv, oferind echipelor un feedback pozitiv pentru munca bine făcută, deoarece fiecăruia îi place și are nevoie să fie apreciat.

Citește și: Sfaturi pentru o comunicare eficientă

Trebuie să îi inspirați, să creați un mediu de lucru pozitiv, în care să poată să-și valorifice potențialul la maximum. Aceasta este o situație de win-win, deoarece fiecare dintre voi va avea ceva de câștigat. În prezent, ”Word of mouth” sau transmiterea informațiilor prin comunicarea orală a devenit un instrument foarte important în îmbunătățirea sau șifonarea imaginii unei organizații. În acest sens, angajații pot fi cea mai bună reclamă, dacă ar vorbi apreciativ la adresa companiei.

Dimpotrivă, dacă sunteți percepuți ca fiind șefii răi, oamenii vor împărtăși aceste păreri cu ceilalți. Atunci când vor pleca, vor comunica părerile proaste atât în anturajul lor, cât și în noua lor companie, ceea ce poate dăuna reputației voastre.

Citește și: CEO-ul LinkedIn – „Leadership-ul reprezintă abilitatea de a-i inspira pe ceilalți”

Angajații sunt cele mai importante resurse ale unei organizații, care este la fel de bună ca și oamenii pe care îi are. În calitate de lideri, aveți responsabilitatea să protejați și să păstrați aceste valori.

Nu fiți motivul pentru care oamenii părăsesc compania, pentru că, dacă sunteți, probabil că veți pleca și voi, la un moment dat. Și nu va mai fi o alegere.

(Foto: James Pond, www.unsplash.com)