Promovarea nu este linia de sosire, ci doar un nou start

Promovarea nu este linia de sosire, ci doar un nou start

Obținerea unei promovări în carieră poate fi simțită ca și cum ai câștigat cursa. De fapt, este exact opusul. Te-ai întors în prima zi de muncă. Acum, că ești efectiv într-un nou loc de muncă, trebuie să navighezi în ape noi, inclusiv noi șefi, parteneri, echipe, responsabilități și perspective.

Fiind în poziția de manager, nu mai ești atât de concentrat pe rezultate, cât pe munca în echipă, încredere și gestionare profesională. Performanța ca angajat nu mai este un indicator pentru capacitățile tale de gestionare.

Studiile arată că aproape 60% dintre managerii noi au performanțe scăzute în primii doi ani, ceea ce creează scăderi de performanță și posibile fluctuații ale angajaților,  indiferent de industrie.

Totuși, cum se schimbă competențele pe care trebuie să le aibă un manager, când evoluează pe o nouă treaptă ierarhică, într-o companie? Se bazează pe cunoștințele tehnice pe care le-a obținut fiind în poziția de simplu angajat sau este nevoie de mai mult decât atât? Cum trebuie să comunice cu ceilalți?

Am vorbit cu câțiva manageri din companii internaționale de top, pentru a afla cum văd ei acest proces.