Rebrandingul este o dovadă de maturitate și respect pentru consumatori

Rebrandingul este o dovada de maturitate si respect pentru consumatori

O mulțime  de factori determină marketerii să se gândească la rebrandingul imaginii companiei lor. Schimbarea nevoilor publicului estompează poziția de brand existentă. În același timp, creșterea concurenței, determinată de apariția unor noi jucători pe piață sau a unor produse inovatoare, dezvoltarea de noi canale de distribuție și utilizarea altor mijloace de promovare forțează, uneori, companiile să revină asupra imaginii lor sau chiar să o ia de la capăt.

Mihaela Tudor, Owner și PR & Personal Branding Executive la Tudor Communication, ne ajută să înțelegem cine are nevoie de un brand nou, când apare necesitatea unei schimbări sau actualizări de imagine și care sunt factorii care stau la baza unui proces de branding sau rebranding.

În primul rând, Mihaela Tudor precizează faptul că orice organizație sau antreprenor are nevoie de un brand. Și asta pentru că vrea să se dezvolte, să evolueze, să iasă în evidență prin ceea ce sunt.

Într-o piață extrem de competitivă și aglomerată, povestea pe care o spune brandul face diferența. Iar până să ajungi brand și să faci oamenii potriviți să interacționeze, să se identifice cu povestea ta, este o cale lungă, importantă și deosebită. De cele mai multe ori, oamenii care reprezintă brandul sunt cei mai importanți. Pentru că oamenii au încredere mai multă în oameni decât în companii. Ei te pot inspira, te pot atrage într-o comunitate, pentru că le împărtășești viziunea și / sau valorile. Pentru că îți place povestea lor. Acest gen de „relație” face brandurile să existe.

Rebrandingul poate însemna schimbarea ideologiei, a valorilor unui brand, a strategiei și poziționării sale. Având în vedere toate aceste obiective, ne întrebăm dacă un consultant de brand este un strateg de business sau un om de comunicare. După cum ne explică Mihaela Tudor, consultantul de brand este omul de comunicare strategică, cu experiență în construirea și menținerea unui brand pe piață.

În același timp, strategul de business este cel care clarifică toate aspectele legate de companie (viziunea, misiunea, valorile, piața, produsele), transpuse și în planul cu obiectivele afacerii, pentru ca oamenii de comunicare și marketing să poată propune cea mai bună cale de atingere a lor. Ea consideră că acest tip de proces are nevoie de două persoane diferite, pentru a realiza o campanie eficientă, din punctul de vedere al percepției și al cifrelor.

Nu cred că toți se pricep la toate, ci pot doar înțelege mai bine niște lucruri prin prisma experienței acumulate în timp. Iar KPI-urile agreate sunt ideale pentru a urmări și evalua rezultatele.

Toate brandurile majore au valori personale, dar aceste valori pot varia în funcție de nevoi, oportunități și interese. Cum pot fi evitate trendurile și efectul de modă, astfel încât o companie să își păstreze identitatea, în timp ce se adaptează la noile tendințe?

Soluția propusă de către Mihaela Tudor este aceea că organizațiile trebuie să se gândească întotdeauna pe termen lung când își creează un brand. Acesta trebuie să fie simplu și high-end. Să atragă privirea. Să știe cine e consumatorul lor și cine poate fi peste ani.

Chiar și așa, la cum evoluează lucrurile, nu cred că nu se va ajunge, mai devreme sau mai târziu, la un rebranding. Ceea ce nu este rău. Este doar o nouă șansă de a fi mai bun, mai inovator, mai complet. Este o dovadă de maturitate și respect pentru consumatori.

Și dacă alegerea între branding și rebranding trebuie să fie gândită pentru fiecare companie în parte, există o „rețetă” de rebranding pe care trebuie să o urmeze orice companie.

Aceasta este o decizie strategică de business și trebuie tratată ca atare. Necesită o analiză a afacerii și ceva cercetări de piață pentru claritate în privința noului brand. Depinde, desigur, și cât de modificat este acesta. Pornim de la zero cu brandul sau reconstruim, pe existentul? De ce o facem și cu ce efecte? Aceste întrebări necesită răspunsuri clare și detaliate.