Recrutarea presupune tot mai mult marketing

Nu este prima oară când auzim acest lucru, în ultima vreme. În mod evident, piața forței de muncă se contractă – local – și se extinde – global. De aceea, discuția generată de către BusinessMark, în cadrul evenimentului „Work In Motion”, care a avut loc în Bucureşti de curând, a fost deosebit de utilă.

Flexibilitatea, viteza şi mobilitatea sunt caracteristici care definesc ultima perioadă. Globalizarea a determinat companiile să își restructureze internațional strategiile de business. Acest context a făcut ca dinamica forței de muncă să se modifice, acționând asupra politicilor de mobilitate a angajaților. Multe industrii acționează în această direcţie. Dovadă: tot mai mulți angajaţi se bucură de programe speciale de flexibilitate şi mobilitate, în speranța unei creșteri a productivitătii. Vă prezentăm, mai jos, câteva puncte de vedere exprimate în cadrul conferinței.

Claudia Stan, People Services Manager, KPMG România: „Mobilitatea aduce mari beneficii în procesele de recrutare, învăţare, dezvoltare şi succesiune. Detașările sunt pe un trend ascendent, la fel ca şi construirea de forţă de muncă în pieţe noi. De aceea, este necesară planificarea forței de muncă – un proces complex, în cadrul căruia se scanează forța de muncă a organizației. Un asemenea proces ajută la alinierea și integrarea celor două programe: dezvoltarea talentelor și atragerea acestora.”

Marian Hanganu, Sales Manager, Romanian Software: „Ne așteaptă o iarnă demografică. Declinul familiei este una dintre cauzele crizei demografice. Nimeni nu o poate schimba. Va trebui să ne adaptăm. O altă problemă este distanţa mare dintre cerere şi ofertă, întrucât aceasta creşte preţul. Costul muncii va continua să crească. Recrutarea a devenit un fel de marketing. Companiile vor avea tot mai multe dificultăţi în completarea poziţiilor libere”.

Olivier Ravon, Central & Eastern Europe Director, Gosselin Mobility: „8 din 10 companii au o politică a relocării. Nu este neapărat un risc, dar repatrierea poate fi o problemă, pentru că poți pierde controlul ei. Important este să te asiguri că oferi informațiile necesare posibilului angajat. Comunicarea este cheia.”

Corina Mîndoiu, Senior Manager, People Advisory Services, EY România: „Sunt nişte paşi de urmat atunci când vorbim despre detaşările în România, pași legați de legislaţie. Primul este ca detaşatul să fie înregistrat la serviciul de emigrare. În al doilea, detaşatul îşi va plăti contribuţiile sociale, şi nu compania-gazdă. Tot el trebuie să îşi clarifice rezidenţa fiscală. Compania, la rândul ei, are de făcut nişte demersuri: odată către ITM şi, ulterior, către ANAF.”

Citește și: GenY – Ce mai e nou pe frontul multigenerațional?