Clientul este mut sau furnizorul este surd?

clientul mut si furnizorul surd

O scrisoare care nu există încă, dar care ar putea fi scrisă oricând, despre relația dintre furnizori și clienții lor.

„Mă auzi? Ascultă-mă! Am fost clientul tău pentru multă vreme și aș dori ca acum, în fine, să mă asculți. Ai primit bani din partea mea ani de zile, fără să te intereseze să înțelegi ce îmi doresc și cum m-am schimbat. Produsele tale sunt la fel ca ale competitorilor tăi. Ba chiar am impresia, uneori, că ale lor sunt ceva mai bune. Serviciul tău de customer service este externalizat sau inexistent. De câte ori sun, vorbesc cu roboți care nu înțeleg ceea ce spun și cărora nu le pasă ce spun. Te aștepți ca eu să îți fiu loial, dar tu, dacă ai avea ocazia, ai închide contul meu într-o secundă, pentru că, poate, nu sunt așa de important pentru tine. Îți produc pierderi. Mă întrerupi frecvent cu întrebări și chestionare în care îmi ceri opinia despre produsele și serviciile tale, dar îmi ignori răspunsurile și sugestiile. Uneori, am impresia că mă întrebi doar pentru că trebuie să raportezi statistici care arată că stai bine. De câte ori deschid internetul și vreau să citesc în liniște un articol, mă deranjezi cu ofertele tale în care îmi promiți marea cu sarea. Mă urmărești peste tot pe unde merg și am impresia că știi totul despre mine, dar, de fapt, nu știi nimic și nu înțelegi mare lucru. Serviciile tale, pe care le-am apreciat atunci când le-am ales, au devenit impersonale și nerelevante. Nu ești la curent cu noutățile, îmi vinzi același lucru într-un alt ambalaj. Mă uit la reclamele tale și îmi vine să râd. Promiți lucruri care nu au nici o legătură cu ceea ce faci. De câte ori îți cer ceva, îmi aduci aminte că avem un contract în care scrie negru pe alb că nu se poate.

Nu mai am încredere în tine pentru că pui profitul înaintea tuturor lucrurilor și te întrebi de ce nu câștigi cât ai vrea. Știu că în baza ta de date eu sunt doar un „account”, o referință ca oricare alta și știu că eu contez doar ca valoare statistică. Eu sunt un număr în marele tău ansamblu de BIG DATA și te uiți la mine doar dacă deviez de la standard. Nu mă cunoști, nu mă respecți, nu îmi înțelegi nevoile, familia sau afacerea, nu contez pentru tine nici dacă te părăsesc. Nu ai nevoie de mine.