3 modalități de a da feedback eficient

3 modalități de a da feedback eficient

A da feedback este un proces complicat. Contează cum îl dai, când și cu ce scop. El este, însă, esențial pentru o companie întrucât poate contribui la îmbunătățirea abilităților unui angajat și la dezvoltarea afacerii.

3 modalități de a da feedback eficient

Scriitorul și specialistul în probleme de lidership, Tanveer Naseer, a prezentat pe site-ul său, în acest sens, trei reguli pentru un feedback eficient.

1. Feedback-ul trebuie să le dea angajaților o direcție clară pe care să o urmeze

Naseer dă în acest caz exemplul unui proiect la care a lucrat și în urma căruia șeful lui i-a scris într-un raport de activitate că nu a reușit să se ridice la nivelul așteptărilor. Deși nu i s-a spus pe parcursul proiectului dacă ceea ce face este bine sau nu, raportul șefului a fost unul negativ.

Tanveer a explicat că șeful său avea dificultăți de comunicare. Deși avea anumite așteptări, el nu comunica cu echipa sa direcția pe care ar trebui să o urmeze.

Din această perspectivă, un lider bun trebuie să dea feedback angajaților săi nu doar la final, ci și pe parcursul activității, să le spună către ce ar trebui să se îndrepte și care ar fi misiunea lor în companie.

2. Feedback-ul ar trebui să puncteze aspectele forte ale angajatului

Feedback-ul tinde să fie asociat cu ideea de a primi critici și nu cu ideea de a –i spune angajatului la ce este bun și care este contribuția lui în companie. Un feedback eficient poate fi acela pozitiv în care angajatului i se spune care sunt atuurile lui și pe care ar trebui să mizeze să le îmbunătățească. Pe măsură ce angajatul este sprijinit și încurajat să devină mai bun și compania are de câștigat.

Studii psihologice, de altfel, au demonstrat, de-a lungul timpului, că oamenii pot fi mai ușor motivați să devină mai buni dacă li se spune cu ce pot ei contribui într-o anumită activititate și nu atunci când li se spune la ce nu sunt buni.

3. Feedback-ul trebuie să determine un angajat să își dorească mai mult de la el

Din punctul de vedere al lui Naseerm un lider bun nu trebuie doar să îi spună angajatului dacă și-a dus la îndeplinire sarcinile, ci și să îi spună cum să își depășească limitele spre succes.

De asemenea, este important ca atunci când un lider dă feedback să știe și care sunt nevoile angajaților pentru a se asigura că le acordă sprijinul de care au nevoie.