5 lecții de afaceri de la WordPress

5 lecții de afaceri de la WordPress

Scott Berkun, fost manager al WordPress.com, a împărtășit cu cei de la copyblogger.com experiența pe care a trăit-o ca angajat al uneia dintre cele mai importante platforme pentru publicarea blogurilor.

5 lecții de afaceri de la WordPress

Berkun  a fost printre primii manageri ai companiei Automattic care deține WordPress.com.

Scott a coordonat timp de peste un an o echipă de tineri programatori și i s-a permit ca întreaga experiență acumulată aici să devină subiectul unei cărți intitulate „The Year Without Pants”.

Ce a învățat el acolo? El spune că ar fi cinci lecții importante:

1. Angajații trebuie tratați ca adulți

Un sondaj Gallup realizat la nivelul Statelor Unite ale Americii arată că 70%  dintre angajați nu sunt implicați în ceea ce fac. Motivele pentru care nu le pasă prea mult de locul de muncă ar fi legate de faptul că angajații sunt tratați ca niște copii, spune Scott Berkun, obligați să respecte prea multe reguli stricte și protocoale stabilite și impuse de lideri.

În cazul WordPress.com, managerii sunt mai mult facilitatori decât dictatori. Oamenii sunt angajați pentru talentul lor, iar managementul în cadrul companiei nu stă în calea lor, ci doar să îi ghideze atunci când au nevoie.

2. Locația este mai puțin importantă decât ceea ce faci

Automattic are aproximativ 170 de angajați care lucrează din toate colțurile lumii (mai precis ei vin din cam 40 de țări diferite).

În condițiile în care job-ul lor presupune, de cele mai multe ori, interacțiune prin mail, telefon, acest lucru le asigură mobilitatea, ceea ce nu îi forțează să stea permanent într-un anumit loc.

3. Poți scăpa de corvoada mailurilor

Scott Berkun a lucrat 18 luni pentru WordPress.com, iar cea mai mare parte a mail-urilor pe care le-a trimis au fost în afara companiei, către cleinți și mai puțin în interiorul firmei. Tocmai pentru că este favorizată autonomia și responsabilizarea angajaților, aceștia nu aveau nevoie de prea multe aprobări pe care să le aștepte prin intermediul mailului.

Pentru că nu există blocaje din acest punct de vedere, echipa de la WordPress.com poate să se concentreze mai mult pe implementarea de idei noi.

4. Angajează pe bază de probă

Nu există o metodă științifică perfectă, eficientă, care să asigure, pe baza CV-urilor, că ai angajat oamenii potriviți.

Automattic preferă să facă angajările pe baza de probe. Nu contează ce calificări sau ce diplome ai trecut în CV, ci preferă să vadă cum se descurcă oamenii la muncă. Da, este un proces poate mai lung, dar care asigură eficiență și siguranța că au ales candidații potriviți, spune Scott.

5. Nu există inovație fără experimentare

Mulți spun că așteaptă marile idei, în loc să acționeze în această direcție. Stagnarea este un mare pericol pentru o companie. Important este să experimentezi mereu, să încerci lucruri noi din care se pot naște marile idei.

Progresul și inovația sunt asigurate atâta timp cât compania este deschisă către nou. De aceea, Scott Berkun spune că liderii sunt cei care trebuie să facă primul pas spre schimbare.