5 lecții de management de la CEO-ul Dropbox

5 lecții de management de la CEO-ul Dropbox

CEO-ul Dropbox, Drew Houston, a reușit să transforme proiectul său de la o simplă modalitate de a stoca fișiere, la o platformă care ar putea chiar să înlocuiască hard disk-urile, scrie fastcompany.com.

5 lecții de management de la CEO-ul Dropbox

Foto: gt-shpe.org

Drew Houstona fondat compania alături de prietenul său, Arash Ferdowsi, în 2007 prin intermediul firmei de finanțare Y Combinator. Dropbox a crescut rapid, iar în prezent valoarează aproximativ 400 de milioane de dolari.

Cum a reușit?  Houston a trecut printr-o călătorie plină de provocări până să ajungă la o afacere de amploarea Dropbox. A evoluat de la a fi un simplu hacker, la a fi CEO-ul unei companii solide.

Iată cinci lecții care pot fi desprinse din drumul către succes al lui Houston:

1. Managementul înseamnă și lucruri nu tocmai plăcute

,,A construi o companie și a gestiona o echipă de oameni nu se fac pur și simplu”, spune Houston, ci presupune un efort constant.

Pentru el este, însă, o adevărată bucurie atunci când reușește alături de oamenii săi, prin discuții constructive, să soluționeze cât mai bine o problemă.

2. Caută utilizatorii

De la început Houston și-a pus întrebarea cum poate să găsească mai mulți utilizatori care să îi folosească aplicația. Și-a dat seama că un posibil public țintă sunt pasionații de tehnologie pe care îi poate găsi pe site-uri de specialitate precum Diggs au Reddit.

Folosindu-se de cele două site-uri pentru a promova Dropbox, numărul de utilizatori a crescut rapid de la 5000, la 75.000 de mii.

3. Studiază constant

Houston a fost pasionat de mic de tehnologie. Pentru el joaca însemna să facă tot felul de coduri. În timp, a început să fie interesat și de alte domenii precum marketingul și managementul și s-a apucat să studieze și cele două domenii. Atunci când Dropbox a înflorit și și-a dat seama că mai trebuie să învețe câte ceva despre afaceri, a început să studieze și mai mult.

„Dacă citești o carte despre management, nu o sa te ajute să devii un bun manager, așa cum o carte despre chitară nu o să te facă un bun chitarist, dar te va ajuta să te gândești la cele mai importante concept”, spune Houston.

4. Acceptă că nu poti ști totul

Houston spune că nimeni nu poate ști chiar tot de la început despre mersul unei afaceri.

Important este să ai niște puncte de plecare clare: De ce anume voi avea nevoie pentru ca afacerea mea să meargă? Ce vreau să fac în următoarele zile și luni pentru afacerea mea?

Dacă ai răspunsurile la atfel de întrebări, îți vei da seama mai repede de ce anume nu știi și la ce trebuie să mai lucrezi.

5. Culture organizațională este importantă în luarea deciziilor

”Când compania ta crește și comunicarea crește și se ramifică. Cum poți determina niște oameni care lucrează pentru firma ta să ia niște decizii care să corespundă mediului în care lucrează?”.

Răspunsul l-a găsit în cultura organizațională. O cultură organizațională bine pusă la punct va permite unei echipe să acționeze cu mai multă libertate, rapiditate și eficiență.