6 reguli pentru a forma o echipă eficientă

6 reguli pentru a forma o echipă eficientă

Pentru ca o companie să funcționeze cât mai bine, ea are nevoie de trei elemente de bază:  oameni, infrastructură și un sistem care să asigure că angajații pot lucra în echipă.

 6 reguli pentru a forma o echipă eficientă

Primul pas este să găsești oamenii potriviți pentru a crea această echipă. Potrivit smallbiztrends.com, există, pe această direcție, șase reguli în angajarea oamenilor potriviți pentru a forma o echipă eficientă:

1. Nu angaja rude sau prieteni fără să te gândești de două ori

Deși angajarea unui prieten sau a unei rude în echipă asigură un grad de încredere și de loialitate, trebuie luate în considerare celelalte aspecte mai importate: are persoana respectivă competența necesară pentru postul respectiv?

A-l aduce în companei este ușor, dar concedierea devine un proces extrem de dificil.

2. Redactează o descriere de job bună

O descriere de job bună îți va da siguranța că la interviuri se vor prezenta oamenii potriviți pentru funcția pe care o oferi. Dacă stabilești de la început care sunt cerințele jobului și ce pregătire trebuie să aibă un candidat, iți vei eficientiza timpul de recrutare.

În plus, descrierea de job este benefică intern pentru că elimină posibilele confuzii cu privire la ce presupune postul respectiv, iar pentru un CEO îl ajută să îți dea seama care sunt nevoile reale din punct de vedere al forței de muncă.

3. Angajează pentru atitudine

Un studiu american recent arată că 89% dintre noii angajați au tendința de a avea un eșec  la noul job din cauza atitudinii.  Competențele sunt importante, dar atitudinea unui angajat este la fel de importantă. Dacă nu poate lucra în echipă, competențele lui nu pot fi puse în valoare.

4. Invață ce trebuie să faci la un interviu de recrutare

Intrebările pe care le pui la un interviu sunt esențiale pentru a-ți da seama dacă un angajat este potrivit pentru echipa pe care vrei să o construiești.

Structurează un interviu în așa fel încât fiecare dintre părți (și angajat și angajator) să aibă suficient timp să discute. Pune întrebări deschise la care candidații să nu fie obligați să răspundă cu da sau nu. Stabilește niște întrebări din timp, pentru fiecare candidat, în funcție de CV-ul fiecăruia.

Și pentru că este vorba de o echipă, încearcă să-i implici și pe ceilalți angajați în procesul de interviu. Programează candidații pentru a petrece jumătate de ora cu viitorii colegi pentru a vedea cum se adaptează.

5. Găsește candidații pasivi

Candidații pasivi sunt cei care nu caută neapărat job-ul, nu par prea interesați de o funcție și care adesea sunt eliminați din procesul de recrutare. Totuși, ei ar putea ascunde un potenția de talent care poate fi extrem de benefic pentru companie.

6. Construiește o echipă cu un scop clar

Trebuie să le dai membrilor echipei un scop clar pe care trebuie să îl urmărească. Ei trebuie să știe clar ce se așteaptă de la ei, trebuie să știe care este viziunea generală a companiei și trebuie încurajați.

Cei de la smallbiztrends.com sunt de părere că a construi o echipă este o artă care presupune găsirea unei formule bune de a îmbina personalități diferite.