8 modalități de a construi o echipă creativă

8 modalități de a construi o echipă creativă

Creativitatea trebuie cultivată. Iar pentru a cultiva creativitatea, un manager trebuie să știe cum să construiască o cultură eficientă a brainstorming-ului, a networking-ului și a inovației.

ID-100193152

În acest sens, poynter.org, au creionat opt modalități prin care liderii să își încurajeze angajații și să nu le taie din elanul creativ:

Trebuie să gândești în termeni de colaborare creativă

Scriitoarea Leigh Thompson spune în cea mai recentă carte a sa,  “Creative Conspiracy: The New Rules of Breakthrough Collaboration”, că orice lider trebuie să fie atent la cum își construiește o echipă în așa fel încât să aducă împreună talentele necesare prin intermediul cărora să se asigure că se vor naște noi idei.

Dă-le oamenilor oportunitatea de a gândi și individual înainte de un brainstorming

Uneori se ajunge direct la brainstorming fără ca cei din echipă să fi avut ocazia să gândească personal câteva idei. Dacă fiecăruia dintre membrii echipei i se acordă un timp de gândire, există șanse ca la întâlnirea de grup să apară mai multe idei și mai bune.

Cere cantitate și creativitare, nu perfecțiune

Ideea perfectă nu apare din prima. Nu pune presiune pe angajați să vină cu cea mai bună variantă, ci încurajează-i să vină cu idei creative.

Creează echipe eterogene

Dacă pui în aceeași echipă oameni care gândesc la fel, au aceleași păreri, creativitatea ar putea avea de suferit. Sunt mai puține șanse să se nască noi idei dacă toți cei din echipă au cam aceleași viziuni. De aceea, este bine să atunci împreună oameni cu pregătiri și personalități diferite.

Evită criticile extreme

Încearcă să nu fii dur în critici. Nu există idei în totalitate proaste, ci idei care pot fi îmbunătățite. În plus, dacă stilul tău constă în a „înăbuși” orice idee sau părere care nu ți se pare potrivită, riști să subminezi creativitatea.

Invață-i pe angajați să aibă viziunea de ansamblu

Instruiește angajații în așa fel încât să înțeleagă perfect viziunea generală a companiei, scopurile, prioritățile, dar și situația economică. Unii angajați s-ar putea să vină cu idei foarte bune, dar prea costisitoare și atunci este nevoie de o cunoaștere în detaliu a situației  companiei în așa fel încât să vină cu opțiuni creative și viabile.

Adoptă metoda scaunului gol

În lucrareaTo Sell is Human” scriitorul Daniel Pink vorbește despre tehnica folosită de  fondatorul Amazon, Jeff Bezos, de a aduce la ședințe un scaun gol. Scaunul reprezintă consumatorul, iar scopul lui este acela de a-i face pe angajați să se gândească la nevoile acestuia, la dorințele lui.

Creează un ambient plăcut

Pentru a avea un brainstorming creativ încearcă să eviți crearea unui ambient formal, rece și extrem de strict. O atitudine pozitivă crește productivitatea angajaților și încurajează creativitatea.