Brandul de angajator muncește pentru tine

Ai in vedere ca numai oamenii motivati si informati vor vorbi bine despre brandul de angajator.

Îmi amintesc, fără nostalgie, zilele când brandul de angajator nu conta mai deloc. Șefi de companie cu mușchi mulți, carte puțină și empatia unei mese de plastic, le spuneau subordonaților cu o voce sadică: ”Dacă nu-ți place ce-ți cer, vezi că ușa e acolo. Iar în spatele ei, stau la coadă alți zece ca tine care ar face orice ca să lucreze undeva”.

Între timp, vremurile s-au schimbat. Se vorbește despre job, șefi și atmosfera de la serviciu în mediile sociale și, astfel, companiile sunt obligate să fie tot mai transparente. Vocea angajaților care își povestesc experiențele se aude mai clar decât anunțul de recrutare puternic cosmetizat. Valoroșii, pe care ai vrea să-i angajezi, se informează despre mediul de lucru, cultura locului și legendele de groază, înainte să-și trimită CV-ul către departamentul de HR.

Toate acestea ne spun că angajatorii care nu au nici o inițiativă de Employer Branding, ignoră felul cum se simt oamenii la muncă și cred că nimeni nu știe ce se întâmplă în bucătăria lor vor continua să plângă zadarnic după specialiști calificați până la Sfântul Așteaptă.

Tu însă, care îți propui să ai șanse reale de câștig în războiul talentelor, te vei asigura că…

Valorile companiei sunt clar exprimate, cunoscute în interior și în exterior pentru că oamenii pe care ți-i dorești cu tine în barcă au nevoie să știe exact în ce crezi, ce principii îți ghidează deciziile, ce comportamente și atitudini sunt încurajate și, desigur, ce nu este permis, dezirabil, acceptabil.

Numai așa vor înțelege dacă jobul pe care îl oferi li se potrivește, dacă se pot adapta culturii din organizația ta sau la ce trebuie să facă rabat pentru a fi bine primiți.

Arăți candidaților ce au de câștigat dacă vin la tine și comunici asta fără să vopsești gardul. Nu are nici un rost să promiți aiurea Nirvana sau o viață de ”dolce far niente” când ai o companie în care se muncește alert, sub presiune, nonstop.

Poți să promiți, în schimb, că noul angajat va învăța repede, că va avea de rezolvat situații complexe și va gestiona clienți pretențioși, astfel încât, nu numai că va fi mult mai productiv în șase luni, dar CV-ul său va deveni atractiv pentru orice jucător de top din industrie.