Când marketingul devine doar digital

Smart Marketing - Conferinta

În prima zi a conferinței Smart Marketing, organizată de Business Mark, s-a vorbit despre tendințe și strategii de marketing atât B2B, cât și B2C. Senzația generală, după încheierea celor trei sesiuni de prezentări, este aceea că marketingul în 2015 şi în anii care vor urma va fi ”digital, doar digital”.

Înainte să îl luați pe ”Dar publicul din România nu…” în brațe, lăsați-vă surprinși! Audiența online se divide în trei categorii, potrivit lui Constantin Măgdălina (EY România): digital informers, digital buyers și digital hypertaskers. Procentele, în cazul României, se împart astfel:

  • 62% digital informers (cei care se documentează pe internet și cumpără din magazin);
  • 26% digital buyers (cei care analizează în magazin și finalizează achiziția online);
  • 12% digital hypertaskers (utilizare mixtă a canalelor de informare și achiziție).

Dacă privim mai în profunzime, potrivit unui studiu elaborat de compania sus-menționată, românii poartă dispozitivele mobile cu ei tot timpul, le verifică de peste 200 de ori pe zi și li se întâmplă adesea să folosească și două dintre ele în același timp. Două treimi dintre cei care au răspuns chestionarului declară că verifică dispozitivul mobil la mai puţin de 30 de minute de la trezire.

Distribuția minutelor petrecute zilnic pe dispozitive mobile este și ea demnă de luat în calcul. Potrivit lui Călin Clej (Marketing Director, PepsiCo) ne petrecem  zilnic 118 minute pe smartphone, 127 pe laptop și 54 de minute pe tabletă. Prin comparație, televizorului îi alocăm 100 de minute pe zi.

Ce ne spun aceste date? Că este momentul să comunicăm customizat pentru fiecare segment de utilizatori în parte, să le oferim informație valoroasă într-o formă potrivită lor. Cu alte cuvinte, este momentul să ne punem la punct strategia de content marketing, cu un puternic accent pe zona de dispozitive mobile.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •