Care este relația dintre cultura organizațională și strategie?

Care este relația dintre cultura organizațională și strategie

Cultura organizațională are o influență puternică în ceea ce privește succesul pe termen lung al unei companii, spun specialiștii de la torbenrick.eu. Chiar dacă strategia pe care o firmă o aplică este bună, până la urmă, tot oamenii sunt cei care fac diferența.

Strategia este rațională și logică

Strategia se bazează pe rațiune, pe logică și este clară și simplă. În lipsa unei astfel de strategii, compania va avea de pierdut.

Cultura este umană

Cultura, spre deosebire de strategie, are o semnificație diferită pentru fiecare dintre angajații unei companii și ține mai mult de latura emoțională. Este umană, vulnerabilă și se schimbă în funcție de oamenii care o definesc.

În foarte multe cazuri, cultura este subapreciată sau neînțelească în companii în care liderii pun accent pe partea rațională, financiară a organizației în care lucrează.

Care este relația dintre cultură și strategie?

•             Strategia pune accent pe direcție, în timp ce cultura reprezintă acea componentă organică, emoțională a unei companii care permite unei strategii să supraviețuiască sau nu.

•             Strategia reprezintă titlul de prezentare al companiei, iar cultura este povestea care trebuie spusă într-un limbaj accesibil și care trebuie să indice misiunea, valorile, viziunile și așteptările organizației.

•             Strategia are legătură cu scopul și ingenioziatea. Cultura, însă, măsoară dorințele, angajamentul și execuția în raport cu angajații firmei.

•             Strategia stabilește regulile jocului. Cum se va desfășura jocul, pe baza regulior, ține de cultură.

•             Cultura conferă avantaje competitive.

•             Atunci când o companie integrează cultura în strategie, strategia va fi una sustenabilă.

•             Cultura trebuie monitorizată pentru a stabili cât de stabilă este organizația.

Punctele de mai sus indică faptul că relația dintre cultura unei companii și strategia pe care ea o aplică este una puternică. Strategia, inovația, eficiența operațională, viziunile unei firme depind de modul în care este percepută și valorificată cultura organizațională. Atunci când ea este desconsiderată, nici strategia nu poate fi pusă cu succes în aplicare.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •