Brandurile de succes oglindesc consumatorul – VIDEO

Brandurile de succes oglindesc consumatorul - VIDEO

De ce campania ,,Dove Real Beauty Sketches” a avut atât de mult succes ? Potrivit thestoryoftelling.com., secretul Dove a stat în faptul că brandul  a pus o oglindă în fața consumatoarelor și a exploatat în profunzime vulnerabilitățile lor legate de corp și frumusețe.

Brandurile de succes oglindesc consumatorul - VIDEO

Dove este doar un exemplu de cum se poate folosi emoționalul în branding pentru a crește atașamentul consumatorilor față de produsele oferite.

Brandigul bazat pe emoție atrage consumatorii pentru că li se vorbește despre adevăratul lor potențial, despre cum să vadă ce este mai bun și mai frumos în ei.

Importanța brandingului care pune accent pe emoție a devenit și subiectul unei cărți de specialitate intitulată ,, The Lovemarks Effect: Winning in the Consumer Revolution”. Autorul lucrării, Kevin Roberts, CEO-ul Saatchi & Saatchi, vorbește  aici, bazându-se pe poveștile unor specialiști în marketing, depre cum emoționalul este elementul care nu trebuie să lipsească unui brand pentru a-și asigura loialitatea clienților.

Termenul pe care el îl folosește pentru a descrie companiile care recunosc importanța emoționalului în relația cu cei care le cumpără produsele este ,,lovemarks”.

,,Lovemarks sunt brandurile carismatice față de care oamenii se emoționează. Un brand obișnuit este înlocuit cu ușurință, dar dacă un lovemark dispare, oamenii protestează”, spune Kevin Roberts.

Dove, Instagram, Harley-Davidson, Nike, Moleskine, Apple, sau Red Bull sunt branduri care pot fi incluse la categoria ,,lovemarks”. Ele sunt apreciate pentru că reușesc să schimbe, în mod pozitiv,  prin campaniile și mesajele lor, percepția asupra vieții noastre și asupra a ceea ce putem noi să facem.

Puteți să urmăriți clipurile campaniilor realizate de o parte dintre brandurile menționate mai sus, în continuare: