Cum a reușit Adidas să cucerească piața din China

Cum a reușit Adidas să cucerească piața din China

Adidas a reușit în acest an să cucerească piața produselor sportive din China, informează adage.com.

Cum a reușit Adidas să cucerească piața din China

Analiștii, sunt de părere că succesul Adidas în China se datorează strategiei abordate de companie, strategie care s-a bazat pe de-o parte, pe atragerea unui public nou, iar pe de altă parte pe elementul fashion. Adidas deține trei sub-branduri Originals, NEO și Y-3 ale căror produse nu sunt doar simple articole sportive, ci permit cumpărătorilor să fie în pas cu moda.

Jens Meyer, vicepreședintele departamentului de marketing al Adidas China este de părere că brandul său nu poate concura la capitolul fashion cu retaileri precum H&M sau Zara, mai ales în condițiile în care consumatorii chinezi nu practică atât de mult sport ca cei din SUA, spre exemplu. Pe de altă parte, Meyer crede că produsele Adidas au reușit, totuși, să stabilească un echilibru între aspectul plăcut și scopul lor.

,,Întrebarea pe care ne-am pus-o a fost cum să reușim să atragem o parte din piața timpului liber fără a ne compromite poziția pe care o ocupam în domeniul sportului? Dacă ne mutăm prea mult în zona fashion, consumatorii ar putea spune că nu mai consideră Adidas un brand de articole sportive, și se va duce către alte companii”, explică Jens Meyer.

Cum a fost implementată strategia?

O parte importantă a strategiei aplicate în China de Adidas a fost aceea de atragere a femeilor, un grup țintă pe care brandurile de articole sportive adesea îl ignoră. Prin urmare, Adidas a ales  un ambasador al campaniei ,,All in for My Girls” din China,  un pop star din Taiwan pe nume Hebe, care,  potrivit cercetărilor făcute de brand, reprezintă idealul asiatic de frumusețe.

Campania ,All in for My Girls” a fost lansată în martie anul acesta, iar clipul de prezentare punea accent pe ideea de a face sport alături de grupul de prietene. Adidas a investit în promovări chiar și pe televizor, bazându-se pe același concept, femei care aleargă, dansează împreună.

De ce grupuri de femei?

Ben Cavender, unul dintre reprezentații brandului care a participat la cercetările făcute de Adidas pe piața din China, a explicat că s-a preferat prezentarea de sporturi care se pot face în grupuri mici pentru a evita ca un consumator, mai puțin sportiv, să se simtă intimidat de ideea de merge singur, de exemplu, la sală.

Dacă Adidas a reușit să construiască o campanie care să se adreseze unui public nou, Nike a rămas la fel de tehnică. Preferă în continuare să se axeze pe mesaje care pun accentual pe perfomanțele tehnice ale produselor sale, dar fără a crea neapărat o conexiune emoțională cu cei care le cumpără.

Nike a avut în 2012 o cotă de piață de 12,1 % în China, potrivit Euromonitorului. Adidas a atins anul trecut un procent de 11,2%, în timp ce alte branduri locale precum Li-Ning, Anta sau 361 Degrees au o cotă de piață în scădere.

Anul acesta, Adidas are deja o creștere de 40% prin intermediul campaniei ,,All in For My Girls” desfășurate în China, în timp ce Nike a fost nevoită să apeleze la reduceri importante pentru produsele sale.