Cum își propune P&G să câștige mai mulți clienți

Cum își propune P&G să câștige mai mulți clienți

Compania Procter & Gamble (P&G) a decis să își îmbunătățească ROI-ul (întoarcerea investiței) prin intermediul unei strategii axate pe crearea de valoare, în contextual unor perfomanțe de vânzare slabe în ultima perioadă. Decizia de a face modificări de strategie a venit odată cu aducerea în funcție de CEO a lui A.G.  Lafley, informează m.marketingweek.co.uk.

Cum își propune P&G să câștige mai mulți clienți

Analiștii l-au criticat pe fostul executive al P&G, Bob McDonald, întrucât acesta nu a reușit că crească vânzările și profitul companiei. Potrivit specialiștilor, el s-a axat mai mult pe produsele premium ale P&G, în piețele din vest, și pe extinderea pe prea multe piețe emergente fără a avea o strategie clară.

Noua strategie a lui Lafley se va baza pe investiții în brandurile de bază ale companiei.

”Știu că nu câștigăm pe cât știm că putem, dar ne luăm angajamentul de a face schimbările de care avem nevoie pentru a ne îmbunătăți perfomanța în mod semnificativ. Încercăm să băgăm ața prin ac, încercăm să vedem ce putem face. Cred că va mai dura câțiva ani până când totul se va așeza la locul său, astfel încât să performăm la adevăratul nostru potențial”, a declarat Lafley.

“Avem metodologia, instrumentele și tehnicile pentru a înțelege cine este cel mai bun consumator al nostru, luat afacere cu afacere, brand cu brand. Modelul nostru de afaceri este foarte simplu: dacă putem obține o rată de cumpărare mai mare, o creștere a potenţialului de pătrundere în consum a produselor și a loialităților-toate acestea atrag crearea de valori. Trebuie să fim extreme de disciplinați pentru a ne ține de acest model de afaceri”, a mai explicat A.G. Lafley.

Ca parte a noii strategii, P&G va investi într-un mix de publicitate, cu accent pe promovaarea în mediul digital,  dar și în creșterea eficienței marketingului ca parte a misiunii de a spori productivitatea.

”Suntem interesați în eficiență. Menținem toate afacerile la un ROI minim și ne axăm pe eficența comunicării și pe cele mai bune medii pe comunicare”, a mai spus CEO-ul P&G.