Cum să construiești un brand de la zero

Cum să construiești un brand de la zero

Să luăm exemplul Amazon. De ce sunt prima alegere când vine vorba de cumpărături online? Pentru că “dețin” o parte din gândirea noastră.

A construi un brand înseamnă că începi să primești vizitatori pe site care nu au un motiv anume de a fi acolo, în afară de cel că o parte din creier este conectat cu numele companiei. Pe termen lung, această situație devine primordială pentru a extinde brandul. Pentru că reprezintă o primă alegere, oamenii se gândesc la numele business-ului și vor povesti sau recomanda serviciile/produsul la cunoscuți.

De ce anume ai nevoie pentru a construi un brand de la zero? Răspunsul constă în inovație și repetiție.

 

Inovația

Sunt brand-uri care au inovat prin a comunica partea de împărtășire a experienței de business, educare și suportul oferit pentru alți oameni să învețe despre business, piața, mecanisme. Altele au optat pentru transparență și inovația a durat de-a lungul timpului pentru că provenea dintr-un loc autentic. Pentru a construi un brand nu poți vorbi doar despre inovare. Ea trebuie adusă în concret și să creeze o experiență incredibilă pentru consumatori.

 

Repetiție

Pentru a rămâne în gândurile oamenilor, trebuie să te repeți. De câte ori este necesar. Aici intervine conținutul creat, care poate fi un tweet, o postare pe Facebook, un articol pe blog. Cheia este să fie distribuit și să poata fi remodelat de mai multe ori. Puterea unui conținut de calitate este scalabilitatea, atât ca număr mare de oameni ce pot consuma informația cât și căile multiple prin care acesta poate fi transmis și produs.

De exemplu, o agenție care oferă servicii de marketing inclusiv pe Twitter s-a concentrat asupra acestui punct forte și a creat 150 de articole (inclusiv scrise de autori invitați) despre cum să folosești rețeaua. Materialele le-au consolidat imaginea de experți în utilizarea acestui canal de social media.

Cea mai bună cale de a construi un brand începe cu fondatorul. Un brand personal puternic construiește temeliile pentru un brand de companie. Să luăm exemplele lui Neil Patel, Jason Fried.

Câteva aspecte de luat în considerare:

  • inovația vine din ceea ce a inspirat un antreprenor să înceapă acel business;
  • la început de drum, repetiția se întâmplă ușor pentru că te folosești de povestea ta. Oamenilor le plac poveștile și se raportează mult mai ușor la cum s-a început o afacere dacă aud de la fondator istoricul.

 

În puțin timp, membrii tribului pe care l-ai adunat în jurul tău se vor gândi la tine, vor da mai departe vestea, alături de recomandări. A construi un brand înseamnă a crea povești. Produsul și compania există pentru a sprijini și facilita succesul clienților. Brand-ul este diferențiatorul în piața de business deja aglomerată de o multitudine de soluții pentru aceleași nevoi.