Nu lua decizii, orchestrează-le!

Nu lua decizii, orchestreză-le

Managerii tind să se concentreze mai mult pe luarea de decizii și mai puțin pe a se asigura că deciziile respective chiar sunt puse în aplicare, potrivit Harvard Business Review (HBR).

decisons

HBR consideră, în acest sens, că procesul de luare a deciziilor trebuie să fie unul orchestrat, în care nu doar managerul are un rol, ci este nevoie și de angajați pentru a ajunge la soluția sau la concluzia potrivită.

Implicarea angajaților în luarea deciziilor face procesul mai eficient, și, în același timp permite acestora să fie mai implicați și în punerea lor în aplicare.

Cum poate un manager să implice angații în luarea de decizii?

  • Să accepte că, uneori, angajații pot avea o viziune mai bună asupra unor probleme decât managerul și că ar putea chiar să aibă soluțiile potrivite. Într-adevăr, opiniile diferite pot stârni și posibile neînțelegeri, însă, în timp, prin muncă în echipă, luarea de decizii ar putea merge mai repede și mai eficient.
  • Deciziile luate de un manager poate afecta fiecare departament în moduri diferite. Prin urmare, atunci când vine momentul de a lua hotărâri, trebuie puse o serie de întrebări la care să răspundă inclusiv angajații: Cum vor fi afectați clienții? Cum poti să lucrez cu colegii pentru a ajunge la cea mai bună soluție. Este tehnica dialogului socratic care permite fiecărui membru al companiei să contribuie, prin delegare, la buna funcționare a unei organizații, în loc să lase absolut tot în mâinile unui lider.

Concluzia, spun cei de la HBR pentru manager care vrea să se asigure că deciziile lui sunt implementate, este să dirijeze luare de decizii în așa fel încât angajații să fie parte din proces pentru ca aceștia să înțeleagă de ce este nevoie de o anumită măsură și în consecință, să înțeleagă importanța punerii ei în aplicare.