Strategia Google pentru a păstra talentele în companie

Google a numit-o recent pe Susan Wojcicki la conducerea brandului YouTube. Numirea evidențiază strategia interesantă pe care o adoptă compania în ceea ce privește reținerea talentelor în firmă.

susanwojcicki

Susan Wojcicki ocupase până atunci poziția de vice-președinte al departamentului de publicitate, dar își dorea ceva mai mult. Își dorea să evolueze către o poziție de conducere, prin urmare nu excludea să accepte un post de CEO pentru o altă companie.

Google și-a pus atunci problema, potrivit Inc.com, cum poate să rețină un am atât de talentat care vrea să își dezvolte mai mult abilitățile de leadership?

Într-adevăr, nu pentru toate companiile poate funcționa o decizie precum cea luată de Google, care a avut atât de mare încredere în capacitățile de conducere ale lui Susan că i-a oferit acesteia un proiect important precum YouTube.

Când arhitectura companiei nu include și sub-branduri, o variantă pentru a păstra angajații dornici să devină lideri este aceea de la oferi opțiuni de intraprenoritat, adică posibilitatea de conduce propriul proiect în cadrul firmei, proiect care ar aduce un profit și brandului-mamă.

Mai ales în cazul companiilor mici, spun cei de la Inc.com trebuie făcută o analiză, dacă merită sau nu să pierzi angajați valoriși care vor să dezvolte mai mult. Pierderea unui angajat de valoare ar putea fi costisitoare, iar riscurile pe care o astfel de situație le presupune sunt, de cele mai multe ori, mai mari decât variant în care li se oferă ocazia să își dezvolte propriile proiecte, sub umbrela companiei bază.

În cazul Google a fost clar faptul că Google nu și-a dorit să o piardă pe Wojcicki. Prin urmare, au încercat să îmbine nevoile brandului cu cele ale angajatului.