Strategie: Porche și Maria Sharapova – creștere spectaculoasă de vânzări în 2013

Strategie: Porche și Maria Sharapova - creștere spectaculoasă de vânzări în 2013

Porsche a reușit anul acesta, pe de-o parte, să atragă mai mulți clienți din rândul femeilor, iar pe de altă parte, să aibă vânzări record, informează adage.com.

Cum a reușit Porche să atragă mai mulți clienți în 2013

Foto: nydailynews.com

Potrivit datelor furnizate de Automotive News, vânzările companiei Porsche au crescut cu 31% în prima jumătate a anului, o creștere spectaculoasă pentru orice brand din industria auto.

Cum a reușit Porsche să atingă un astfel de record?

Printr-o schimbare benefică de imagine și prin reinventatrea conceptului de mașină sport. Porsche a trecut de la imaginea de brand de mașini „jucărie” pentru oameni bogați, la imaginea de companie care produce mașini pe care, în mod special femeile, ar putea să le conducă zi de zi.

Managerul în probleme de marketing și comunicare al diviziei din America de Nord a Porsche, Scott Baker, este de părere că brandul reușit să se extindă și să treacă mai departe de public țină tradițional al celor care își doreau o mașină sport. De acum, spun reprezentanții companiei, clienții vor putea să meargă alături de familie în autoturisme Porsche care păstrează aerul de mașini sport.

La ,,metamorfoză” a  contribuit și tenismena Maria Sharapova care a deveni în acest an ambasadorul la nivel global al Porsche. Potrivit purtătorului de cuvânt al companiei, Steve Janisse, prin alegerea sportivei ca reprezentantă a brandului, Porche se poate adresa acum și tinerelor.

În urma schimbării de imagine, femeile au început să cumpere tot mai mult Cayenne SUV, dar și Porsche Panamera. Doar în ultimii doi ani, procentul vânzărilor în rândul femeilor aproape s-a dublat, de la 8%, la 15%.

Matthias Müller, CEO al Porsche AG este optimist și spune că brandul va merge în continuare pe creștere economică, mai ales în condițiile în care compania va lansa un Panamera S E-Hybrid, un model de masină hibrid prin care Porsche încearcă să arate că poate fi plasat în topul brandurilor care țin cont de inovație și de evoluție tehnologică.