Victoria’s Secret – cheia succesului în marketing

Victoria’s Secret - cheia succesului în marketing

Cum poți transforma o prezentare unui brand celebru în unul dintre cele mai importante evenimente ale anului? Secretul stă în înțelegerea câtorva elemente de bază.

victoria's secret

„Cu cât se schimbă lucrurile, cu atât există mai multe lucruri care rămân la fel”, este de părere Ian Stewart, președinte al Done and Dusted, una dintre companiile care se află în spatele producției show-ului de modă Victoria’s Secret de mai bine de zece ani.

Stewart a întocmit pentru entrepreneur.com o listă a celor opt elemente care asigură succesul evenimentului anual Victoria’s Secret Fashion Show, elemente de care poate ține cont orice brand.

1.      Înțelege brandul

Fie că plănuiești un eveniment pentru brandul tău sau pentru brandul unui client, trebuie să știi foarte bine mesajul pe care vrei să îl transmiți. Și pentru a ști de mesaj să transmiți, trebuie să cunoști brandul foarte bine. Spre exemplu, Stewart s-a ocupat și de organizarea Zilei Naționale a Emiratelor Arabe Unite. Pentru a se pregăti, echipa care a gestionat pregătirile a vizitat țara, muzeele și a  încercat să înțeleagă cultura arabă. O astfel de abordare este valabilă și pentru Victoria’s Secret. Pentru a transmite un mesaj corect, Stewart trebuie să știe ce se întâmplă în lumea modei.

2.      Plasarea de produse trebuie să fie una logică

Azi nu mai poți pur și simplu să arunci un logo în locul în care are loc evenimentul. Trebuie să oferi consumatorilor o experiență plăcută. Stewart, de exemplu, realizează pentru show-ul de modă un parteneriat cu Red Bull. Cei de la Red Bull se asigură, de fiecare dată, că oamenii vor avea parte de interactivitate, la orice eveniment sunt prezenți.

3.      Recrutează ambasadorii potriviți

Atunci când ai un eveniment de aploarea Victoria’s Secret Fashion Show trebuie să alegi cu grijă vedetele care să devină ambasadoare ale brandului. Simplul statut de vedeta nu înseamnă că persoana respectivă se potrivește cu mesajul companiei.

4. Oferă teasere prin intermediul rețelelor de socializare

Este important pentru un brand ca Victora’s Secret să creeze așteptare pentru cele mai importante evenimente ale sale. Prin urmare, spune Stewart, o companie poate apela la mici clipuri care să îi facă pe consumatori curioși să își dorească să vadă produsul final.

5. Atrage mass-media

Victoria’s Secret Fashion Show este unul dintre cele mai mediatizate evenimente. Pentru a obține o asemenea mediatizare este nevoie ca o companie să livreze povești de interes pentru mass-media, să genereze subiecte care să fie preluate de jurnaliști.

6.      Acordă atenție feedback-ului

Este important ca pe parcursul evenimentului să iei în considerare feedback-ul primit și să te asiguri că faci ajustările necesare. Criticile pot fi foarte constructive și te pot ajuta să eviți ca lucrurile să ia o turnură neplăcută.

7. Ai încredere în echipa ta

Cu atât de multe lucruri pe care trebuie să le gestionezi, într-un timp relativ scurt, echipa este foarte importantă. Prin intermediul echipei, poți prioritiza sarcinile pe care le ai de făcut.

8. Adaptează-te

Orice antreprenor trebuie să se adapteze noilor tehnologii, noilor inovații. De aceea, pentru a atrage public nou, este important ca un eveniment precum Victoria’s Secret să aibă o strategie și pentru cei care, de exemplu, își caută mai des informațiile pe mobil sau tabletă.