Utilizați filozofia de comunicare a lui Elon Musk pentru a spori eficiența echipelor

Utilizati filozofia de comunicare a lui Elon Musk pentru a spori eficienta echipelor

Pare absolut normal ca cineva precum Elon Musk, care își conduce afacerile contrar regulilor de business, să nu găsească utilitate pentru ierarhia tradițională a funcțiilor în companie. Într-un e-mail trimis către angajații Tesla și obținut de către publicația Inc, Musk explică faptul că un model de comunicare care canalizează puterea unui singur lider poate fi dăunător pentru inovare.

Citește și: Musk vs Zuckerberg: pe cine pariați?

„Există două școli de gândire cu privire la modul în care informațiile ar trebui să circule în cadrul companiilor. De departe, cea mai frecventă metodă este lanțul de comandă, ceea ce înseamnă că mereu comunicați prin intermediul managerului vostru”, scrie Musk. „Problema cu această abordare este că, în timp ce servește la sporirea puterii managerului, aceasta nu servește companiei”.

El explică faptul că, atunci când apare o problemă, metoda lanțului de comandă cere ca persoana care o identifică să o semnaleze către manager; apoi, raportul trece prin mai multe manageri, inclusiv din alte departamente înainte să la cel care va rezolva problema. Elon Musk explică faptul că acest proces este în mod inerent eronat. „Această strategie este incredibil de stupidă. Orice manager care permite acest lucru, cu atât mai mult să îl încurajeze, se va găsi în situația de a lucra în altă companie ”, avertizează Musk. „Nu glumesc”.

Citește și: Dacă vor performanță, liderii trebuie să mănânce ultimii

Care este soluția? Nu creați bariere artificiale între departamentele companiei voastre. Faceți tot ce puteți pentru a rezolva problema într-un mod cât mai eficient posibil. Iar asta ar putea însemna chiar să mergeți direct la conducerea de vârf.

„Puteți vorbi cu mine sau puteți vorbi cu oricine fără să cereți permisiunea altcuiva”, explică Musk. „Mai mult decât atât, ar trebui să vă considerați obligați să faceți acest lucru până când se rezolvă problema. Scopul nu este acela de a încuraja discuțiile aleatorii, ci mai degrabă să ne asigurăm că executăm foarte rapid și bine. Evident, nu putem concura cu marile companii producătoare de mașini, așa că trebuie să facem acest lucru cu inteligență și agilitate.”

Elon Musk consideră că principală preocupare a fiecărui angajat trebuie să fie dezvoltarea afacerii, și nu funcționarea interioară a departamentului vostru în raport cu ceilalți din cadrul companiei. „Managerii ar trebui să depună eforturi pentru a se asigura că nu creează silozuri în cadrul companiei care să genereze o mentalitate de tipul „noi vs. voi” sau care să împiedice comunicarea în vreun fel. Aceasta este, din păcate, o tendință naturală și trebuie să fie combătută activ”, avertizează Musk. „Suntem toți în aceeași barcă. Întotdeauna priviți poziția voastră ca și cum lucrați pentru binele companiei, nu pentru că sunteți datori.”

Voi ce fel de strategii de comunicare folosiți în companie? Așteptăm răspunsurile voastre în comentarii aici sau pe rețelele sociale.

(Foto credit: Bret Hartman /TED)