Împreună pentru totdeauna? Cum să-ți alegi partenerul de afaceri potrivit

Impreuna pentru totdeauna? Cum sa-ti alegi partenerul de afaceri potrivit

Înainte de a te gândi să te asociezi cu un partener de afaceri, gândește-te dacă ai nevoie de unul. Dacă decizi că este timpul și momentul potrivit, asigură-te că vă potriviți foarte bine în ceea ce privește propriile valori, obiective, stil de conducere și abilități. Deoarece, odată ce deveniți parteneri, este mult mai dificil să anulați parteneriatul decât să îl creați.

În acest articol ne vom referi, în special, la partenerii de business la un nivel mai larg, adică organizațiile interne sau externe, cu care decizi să te asociezi pentru a-ți extinde afacerea. În continuare, vă prezentăm câteva puncte de vedere, susținute de către antreprenori de succes, în cadrul evenimentului Business Challenge, organizat de către Business Mark.

Caută un partener care îți împărtășește valorile, spiritul antreprenorial și viziunea

Acesta este, probabil, cel mai important dintre toate lucrurile pe care trebuie să le cauți la un partener. Va trebui să poți comunica în mod eficient cu partenerul tău, pentru a lua decizii, pentru a stabili obiective și pentru a dezvolta afacerea. Dacă vă asociați cu o companie reticentă, combativă sau incapabilă să ia în considerare punctul tău de vedere, va fi mai dificil să reușești.

„Avem șase dificultăți, principala problemă fiind partenerii incorecți. Când găsești un partener incorect, apar o mulțime de nuanțe, de aceea noi încercăm să filtrăm foarte bine partenerii. Când vine vorba despre partener – partenerul francizat – ne uităm la el ca la un angajat al companiei și, mai mult decât atât, ca la un prieten de familie. Acesta este lucrul principal pe care îl facem noi. Problema este că ne dezvoltăm prea repede (pentru noi) și facem unele greșeli în această privință.

Valorile sunt importante pentru a determina care este partenerul potrivit. Sinergia viziunilor este elementul de bază, deoarece într-un contract, nu poți prevedea absolut toate situațiile. Astfel, atunci când apar momente mai dificile, dacă valorile sunt diferite (de exemplu, banii sunt principalul stimulent pentru partener), lucrurile vor merge în direcția greșită.” Ruslan Cojocaru, Fondator, Tucano Coffee

Citește și: Un furnizor potrivit livrează jumătate din succesul afacerii

Poate oferi resurse și credibilitate afacerii tale

Este bine să ai un partener de afaceri care dispune de resurse financiare, dar există și alte contribuții pe care un partener le poate aduce în afacerie, care pot fi la fel de valoroase. De exemplu, un partener cu o rețea solidă, conexiuni industriale, listă de clienți sau anumite prerogative și expertiză poate, de asemenea, să sporească valoarea afacerii tale și să-ți îmbunătățească șansele de a obține succesul pe termen lung.

 „Dincolo de responsabilitățile practice, atributele forte pentru un francizat de succes sunt: dorința de implicare activă în business, seriozitatea pe care o inspiră potențialul francizat, experiența profesională și, nu în ultimul rând, cât de volubil este și dacă va fi plăcut de către clienți. „Majoritatea francizaților se implică activ, zilnic, în bunul mers al cafenelei, iar pentru noi, zâmbetul de dimineață și mica discuție cu clienții sunt esențiale”. Lucian Bădilă, co-fondator 5 To Go

Citește și: O franciză, vă rog! La pachet!

Este stabil din punct de vedere financiar

O companie care se află în mijlocul unei crize financiare ar putea să nu fie cea mai bună alegere ca să faceți afaceri, pentru o varietate de motive. Abilitățile de gestionare a banilor, a activelor și a timpului sunt esențiale pentru întreprinzătorii din mediul de afaceri mici. Iar cineva care a gestionat în mod greșit propriile finanțe nu poate avea competențele sau disciplina potrivită pentru a face un parteneriat de afaceri să funcționeze.

„Am fost la conferințe și congrese internaționale. Am avut angajați și experți străini care lucrau pentru noi, pentru expansiunea internațională. Partea cea mai complicată a fost că nu ne doream să vindem oricui, oricum, oriunde. Pentru noi este important ca partenerii noștri să creadă în brandul nostru, să investească banii lor în brandul nostru. Trebuie să fie nici prea, nici prea mic, trebuie să cunoască industria. Aveam o mulțime de criterii de selecție la care am ținut de la început, dar iată că, astăzi, am reușit și suntem în 15 țări.” Rucsandra Hurezeanu, Fondator & CEO, Ivatherm

Dorește să crească și să îți susțină creșterea

Fiecare dintre noi trece constant printr-un proces de schimbare. Uneori, nu suntem conștienți de schimbările pe care le întâmpinăm. Și, uneori, schimbarea este văzută ca o amenințare la adresa status quo-ului. Partenerii de succes îmbrățișează schimbarea și creșterea, știind că această atitudine le aduce beneficii atât individuale cât și ca echipă.

„Francizații au impresia că dețin cheia succesului fără să facă nimic. Din păcate, aceasta este provocarea ultimelor luni: să căutăm oameni care vor să muncească, care vor să fie acolo și să înțeleagă conceptul. Am tranzacționat câteva businessuri care nu erau în regulă și am găsit oameni care să le preia și să le ducă mai departe. În orice franciză, începi de la treapta de jos până ajungi în vârful piramidei. Din păcate, noi le oferim cheia după ce se face și ultima curățenie. Practic, ei preiau businessul la cheie, cu training-ul și toate pregătirile pe care le facem noi. Dar cred că urmează să schimbăm un pic strategia în viitor.” Radu Savopol, Fondator, 5 To Go

Noi vă propunem teoria, susținută de câteva opinii. Voi decideți cu cine alegeți să colaborați, în timp ce vă extindeți businessul.

(Photo credit: rawpixel.com / Unsplash)