5 secrete pentru menținerea echilibrului dintre carieră și viață personală

5 secrete pentru mentinerea echilibrului dintre cariera si viata

Nu de puține ori am semnalat prin articolele noastre care sunt problemele cu care ar putea să se confrunte un workaholic. Din ele, reieșea că este foarte important să găsești un loc de muncă care să-ți permită să menții acel ”work-life balance”, un echilibru între viața profesională și cea personală.

Nu este întotdeauna ușor să îți dai seama când lucrurile îți scapă de sub control și o parte din viața ta cedează în detrimentul celeilate. Derapajul începe lent, dar te duce pe o pantă alunecoasă.

Citește și: A fi sau a nu fi workaholic

Iată cinci sfaturi pe care ar trebui să le urmezi pentru a te asigura că menții echilibrul între carieră și viața personală, oferite de către Ashley Stahl, pe Forbes.

1. Învață cum să renunți la unele lucruri. În încercarea de a fi perfect și de a mulțumi pe toată lumea, vei avea doar eșecuri. Învață cum să spui „nu”, atunci când este justificat. Renunță la lucrurile din viața ta care te stresează sau, pur și simplu, nu au valoare. Probabil că poverile pe care le-ai tot purtat după tine se vor dovedi a fi mult mai grele decât îți imaginai. Dar te vor elibera pentru lucruri mai importante.

2. Stabilește limite, la locul de muncă. Progresele tehnologice permit angajatorilor să ofere medii de lucru flexibile, un beneficiu pe care angajații îl consideră foarte important. În aceleași timp, aceste progrese tehnologice înseamnă că angajații sunt accesibili 24/24. Pentru a evita aceste situații, discută cu șeful tău, lămurește-te care sunt așteptările lui și stabiliți împreună limite în ceea ce privește disponibilitatea ta în afara programului de muncă (pentru telefoane, email-uri sau ore suplimentare). Când vei ajunge pe aceeași lungime de undă cu el și veți spune ce așteptări aveți unul de la celălalt, vei reuși să scapi de un program dezechilibrat și solicitant.

3. Prioritizează timpul. La sfârșitul fiecărei zile, fă o scurtă evaluare a activităților zilnice: cum ți-ai petrecut timpul? care părți ale zilei au fost mai puțin productive? există activități sau persoane care par să nu aducă un plus de valoare? Dacă da, renunță la ele. Timpul tău este prea valoros pentru a-l risipi în activități fără sens și este mai bine să îl investești în altceva.

Fii generos cu timpul pe care ți-l acorzi. Nu poți fi cea mai bună versiune a ta dacă ești epuizat și nu ai timp să îți reîncarci bateriile. Este extrem de important să ai grijă de tine. Chiar și atunci când te confrunți cu o perioadă mai dificilă, nu renunța la timpul pe care ți-l dedici ție. Mergi la sală: exercițiile îți vor îmbunătăți sănătatea și vor crește secreția de endorfine (substanțe chimice care te fac să te simți fericit). Acordă-ți o jumătate de oră, dimineața, pentru a medita – 30 de minute pe zi sunt suficiente pentru a reduce stresul și anxietatea. Înainte de culcare, urmărește emisiuni TV care nu îți solicită creierul. Indiferent de ceea ce alegi să faci cu timpul „tău”, nu renunța la el, atunci când se „înroșește” calendarul.

Cere ajutor. Suntem mai productivi și mai fericiți atunci când avem un sprijin puternic în jurul nostru. Așa că, apelează la rețeaua ta de prieteni. Roagă un coleg de serviciu să te ajute să recuperezi munca la un proiect restant. Învăță să accepți că, uneori, așteptările pe care le au oamenii de la tine sunt mai mari decât ceea ce poți face de unul singur. Nu este jenant să ceri ajutor. În același timp, asigură-te că, atunci când roata se întoarce, ești dispus să întorci serviciul.

Cu toții avem nevoi care ne solicită timpul și energia, iar cu cât devenim mai ocupați, cu atât ne este mai afectată balanța dintre viața personală și cea profesională. Din fericire, însă, nu este imposibil să apăsăm butonul de resetare și să ne regăsim echilibrul.