Extenuarea la locul de muncă este o problemă reală

Extenuarea la locul de munca este reala

Extenuarea la locul de muncă nu face casă bună cu angajamentul. Angajații dedicați sunt persoane cu un randament ridicat și implicați în job. În schimb, angajații epuizați sunt extenuați, sceptici și copleșiți de situație. Recunoașterea semnelor de epuizare la angajați și susținerea eforturilor lor de a depăși starea de stres aduc beneficii atât lucrătorilor, cât și angajatorilor.

În luna iulie a acestui an, Madalyn Parker a trimis un e-mail colegilor săi, în care i-a anunțat că și-a luat două zile de concediu, pentru a se concentra asupra sănătății sale psihice. Directorul executiv al companiei a felicitat-o pentru faptul că a oferit un exemplu pozitiv. Parker a distribuit conversația pe Twitter, iar mesajul său a devenit viral.

Mai târziu, Ben Congleton, șeful lui Madalyn Parker, prezintă evenimentele din punctul său de vedere, pe Medium. El cataloghează sănătatea mintală ca fiind un subiect de actualitate și se arată indignat de faptul că această problemă încă este considerată controversată. Aceasta în condițiile în care, în America, 1 din 6 americani iau medicamente pentru a-și menține sănătatea mintală.

Această problemă nu este străină nici angajaților din România. Un studiu realizat în prima jumătate a acestui an arată că 99,7% dintre angajaţii români sunt stresaţi. Stresul și extenuarea sunt doar doi dintre factorii care afectează sănătatea mintală.

Semne de epuizare a angajaților

Potrivit lui Monique Valcour, coach și autor pentru publicația Harvard Business Review: „Când sunteți epuizați, capacitatea voastră de muncă este compromisă, la fel și încrederea în sine”. Iată câteva semne care indică faptul că angajații sunt epuizați:

  • lipsă de concentrare;
  • irascibilitate;
  • insomnie;
  • dificultate de integrare la locul de muncă;
  • cinism față de colegii de muncă;
  • demoralizare.

Potențiale consecințe ale epuizării

Cercetările au indicat o legătură între extenuare angajaților și următoarele condiții fizice și mintale:

  • boala coronariană;
  • hipertensiune;
  • probleme gastro-intestinale;
  • depresie;
  • anxietate;
  • creșterea consumului de alcool și droguri;
  • conflictul conjugal și familial;
  • alienare;
  • senzația de inutilitate.

Ce pot face angajatorii…

Se întâmplă, uneori, ca angajatorii să interpreteze greșit semnele de epuizare pe care le manifestă un angajat cu performanțe scăzute. În acest caz, este puțin probabil ca acesta din urmă să obțină sprijinul necesar. Atunci, însă, când este luată în calcul opțiunea epuizării, pot fi asigurate suportul și tratamentul potrivit. Astfel, angajatul respectiv va putea depăși stările de stres și epuizare și va reveni la nivelul anterior de productivitate și dedicare.

… și angajații

  • Faceți o prioritate din a avea grijă de voi și asigurați-vă resursele personale;
  • Analizați situația actuală;
  • Reduceți expunerea la factorii de stres;
  • Sporiți resursele necesare la locul de muncă;
  • Folosiți-vă de ocazia de a vă evalua starea.

Nu uitați că sănătatea fizică și cea mintală sunt la fel de importante. Aveți grijă de voi (și de angajații voștri)!

(Foto: Nik Shuliahin, www.unsplash.com)