Planificarea online a călătoriei, o opțiune utilizată la nivel global, inclusiv în România

 Planificarea online a calatoriei, o optiune utilizata la nivel global, inclusiv in Romania

România este printre primele țări din Europa la viteza de acces la Internet, iar când vine vorba de planificarea unei călătorii, acesta este un avantaj, dacă luăm în calcul accesul călătorilor români la serviciile de turism online. Conform unui studiu realizat de momondo în 2017, planificarea online a vacanței este o opțiunea populară în rândul călătorilor din întreaga lume. Românii caută, la rândul lor, idei de vacanță în online: jumătate dintre călătorii români își planifică vacanța prin intermediul site-urilor dedicate călătoriilor.

Oamenii sunt conectați aproape 24/24 la tot ce se întâmplă în jurul lor și dincolo de granițele țării. Se informează, lucrează, planifică întâlniri sau face schimb de impresii cu familia și prietenii, fac cumpărături, ascultă muzică sau se relaxeză la un film. Toate acestea sunt mai accesibile ca oricând cu ajutorul unei conexiuni la Internet. Totodată, atunci când planifică o călătorie de business sau o vacanță, o căutare rapidă în online pune la dispoziție informațiile de care este nvoie.

Site-urile de călătorie, la fel de importante în planificarea vacanței ca sfaturile familiei sau prietenilor

La studiu au participat aproximativ 25.000 de respondenți din 23 de țări la nivel global. Rezultatele arată că, în medie, 45% dintre călători caută inspirație pentru vacanță de la prieteni sau familie, 39% de pe site-urile de călătorie și 24% iau decizii din informațiile primite din rețelele sociale și, în egală măsură, prin agențiile de turism.

Călătorii români consultă în aceeași măsură părerile familiei sau ale colegilor (54%) despre vacanță așa cum caută inspirație în online, pe site-urile de călătorii (50%). Popularitatea serviciilor online specializate în călătorii arată faptul că românii urmăresc cu interes piața furnizorilor ofertelor de călătorie la nivel global și, totodată, că doresc să își planifice călătoriile în mod independent, alegând oferta care se potrivește cu propriile așteptări. La scară europeană, printre cei mai mulți utilizatori ai site-urilor de călătorie vin din Italia (51%), Turcia (49%), Spania (46%), Portugalia (43%),  Olanda (42%). La nivel global, brazilienii (54%) și chinezii (52%) se informează cu ajutorul site-urilor de călătorie.

Accesul rapid la diverse și independență, important pentru toate vârstele

Când vine vorba despre percepția locală, femeile și bărbații din România accesează în egală măsură site-urile de călătorie. Deși am fi tentați să credem că tinerii sunt cei care se raportează la recomandările găsite pe Internet, mai mult de jumătate dintre românii care au din ce în ce mai mult ca reper site-urile specializate de călătorie au vârsta cuprinsă între 36 și 55 de ani (54%), fiind urmați de cei cu vârsta de până la 65 de ani (53%) și de 40% dintre tinerii între 18 și 22 de ani.

Reprezentantul momondo în România, Mircea Giurcă, spune că „momondo îi încurajează pe cei care sunt curioși să descopere lumea și timpurile în care trăiesc să o facă prin călătorii pe cont propriu, independente, pentru că noi credem în importanța experiențelor trăite după bunul plac și în faptul că fiecare dintre noi știe cel mai bine ce îi stârnește curiozitatea și ce îl bucură. Mai mult, credem că putem învăța unii de la alții împărtășind impresii iar, în prezent, Internetul ne ajută să ne conectăm extrem de rapid, să împărtășim diversitate în informații, să facem mai ușor alegeri și, implicit, planuri de călătorie, având informații aproape în timp real. Aceasta este una dintre principalele direcții pe care site-urile de călătorie specializate o construiesc constant în întreaga lume. Prin urmare, faptul că românii caută inspirație în pregătirea propriei vacanțe accesând informațiile și ofertele de călătorie de pe site-urile specializate, este o direcție firească și arată faptul că vorbim de o piață de turism online care ține pasul cu timpurile sale. Asta ne bucură și ne determină să ne implicăm pentru a oferi utilizatorilor noștri o experiență accesibilă, sigură, diversă și de calitate ori de câte ori au nevoie de cele mai bune recomandări și oferte pentru propria călătorie”.

Acest studiu a fost inițiat de către momondo în 2017, în rândul utilizatorilor din 23 de țări: Rusia, Austria, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Franța, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, România, Elveția, Suedia, Turcia, Marea Britanie. Sondajul a implicat 24.700 de persoane, inclusiv aproximativ 1.000 de respondenți din România, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, bărbați și femei. Respondenții au putut selecta mai multe răspunsuri la întrebarea adresată în chestionar.

momondo este un motor de căutare independent și gratuit care compară cele mai bune oferte pentru bilete de avion, hoteluri și închirieri auto. momondo a primit numeroase distincții internaționale și a fost recomandat de către publicații importante, cum ar fi: New York Times,  CNN, Frommer’s și The Daily Telegraph. momondo are birourile în Copenhaga și este prezent pe 35 de piețe internaționale.

(Foto: momondo)