„Star Wars: Ultimul Jedi” are câteva perspective de business importante pentru antreprenori

„Star Wars: Ultimul Jedi” are cateva perspective de business importante pentru antreprenori

Chiar dacă nu ați urmărit franciza Star Wars de la început sau sunteți un fan mai nou, nu poate fi negat farmecul seriei. Acum, cel mai recent film din franciză a apărut în cinematografe și, pe măsură ce noua generație de fani descoperă personajele bogate și (mai ales) un scenariu bine dezvoltat, există câteva lecții pe care liderii de afaceri le pot prelua din film.

Acest articol conține mai multe spoilere pentru seria The Last Jedi, așa că, în cazul în care nu vrei să știi ce se întâmplă, revino la articol după ce ai văzut filmul.

Ultimul Jedi pune accentul pe Luke și arată cum și-a dat seama că elevul său, Kylo Ren, își va folosi abilitățile în sprijinul răului. În timp ce fanii îl urmăresc pe Luke cum trece prin lumina saberă la următoarea generație de utilizatori ai Forței, ei pot aplica lecțiile învățate și în viața lor profesională.

Cel mai bun învățător

La începutul fimlului The Last Jedi, Luke refuză să-l antreneze pe Rey, citând eșecul său cu Kylo, care a trecut de partea întunecată. Întreaga experiență l-a lăsat pe Luke descurajat, până la punctul de furie. Nu poate renunța la trecut. Exact în momentul în care se pregătește să ardă copacul Jedi, Yoda vine cu o înțelepciune foarte valoroasă, ca întotdeauna.

„Cel mai bun învățător este eșecul”, spune Yoda, continuându-și oricum planul de a arde copacul.

Lecția lui Yoda, alături de arborele distrus, se potrivește cu o temă fundamentală în The Last Jedi care ilustrează distrugerea trecutului pentru a face loc viitorului. Învață din greșelile din trecut și treci peste ele, mergând mai departe. Nu te agăța de vechile tradiții sau metode care te împiedică să adopți progresul sau să observi noi oportunități.

Asumându-și riscuri și chiar făcând greșeli, profesioniștii își pot duce afacerile și cariera la un nivel mai înalt.

Rămas bun unui erou

Ca și în cazul lui Han Solo în The Force Awakens, vedem moartea lui Luke Skywalker în The Last Jedi. Dar nu putem fi siguri că nu-l vom mai vedea niciodată pe Luke în episoadele viitoare, de vreme ce, adesea, Jedi foarte puternici nu mor de fapt, ci se înfățișează ca „fantome ale forței”. Așa cum Yoda a reapărut în acest capitol, asta ar putea să se întâmple cu în cazul lui Luke, dacă Rey ar avea nevoie de ajutorul lui în următorii ani.

Deși este trist să vedem plecarea unui erou, franciza a adus o nouă serie de tineri eroi, care au propriile lor povești unice. Liderii de afaceri se vor confrunta, în mod inevitabil, cu o gamă largă de oameni pe tot parcursul carierei. Fie că este vorba despre un angajat care pleacă, fie despre pierderea unui client valoros – profesioniștii trebuie să învețe să-și ia rămas bun, apoi să se concentreze pe formarea și cultivarea de noi relații.

Dacă un lider are o echipă, el știe că trebuie să se asigure că noii angajați au o tranziție lină, în timp ce angajații care pleacă pe o notă cât mai înaltă cu putință.

Viitorul așteaptă

Fanii anticipează că, în următorul episod al trilogiei, care va fi lansat în 2019, rebeliunea poate să aibă loc din nou, mai ales cu încurajarea lui Leia. Există un erou solid în Rey, alături de o distribuție de personaje puternice, cu multe povești de spus. Odată cu moartea actriței Carrie Fisher, fanii au pierdut-o și pe Prințesa Leia, ceea ce înseamnă că următorul film se va baza foarte mult pe noua distribuție. O mare parte din The Last Jedi a fost dedicată pentru a încheia relația lui Luke cu seria. În plus, acel moment a servit și pentru a-l prezenta pe Kylo Ren ca fiind personajul negativ de care fanii au nevoie pentru a-și păstra entuziasmul viitorelor episoade.

Antreprenorii pot învăța multe aici. Afacerile lor trebuie să respecte adesea valorile de bază originale, în timp ce rămân, totuși, inovatoare.

Atunci când studiourile Walt Disney au cumpărat Lucasfilm și au preluat franciza Star Wars, distribuitorul de film a știut că este important să câștige audiențe noi, în timp ce încă satisface așteptările fanilor fideli de mult timp. Afacerile pot aplica această abordare propriilor decizii pe măsură ce încearcă să ofere produse noi a se alinia clienților existenți. Adevărul este că fanii oricărui produs bun vor rămâne loiali și se vor adapta la schimbări dacă le veți face în mod corect.

Foto:  Lucasfilm