Experienţa pastel de zi cu zi

de Dana Nae Popa, Realistic Managing Partner la pastel

 

Image_027Când lucrezi într-o agenţie, evenimentele se desfăşoară cu o viteză uimitoare, care ar bulversa orice neiniţiat. Nu şi dacă ai devenit „dependent” de această viteză şi, pe deasupra, ştii şi cum să echilibrezi balanţa cu elemente de comunicare internă, care provoacă zâmbete şi motivează echipa…

Acum şapte ani, puneam bazele pastel, agenţia de comunicare specializată în crearea de experienţe de brand, având în bagajul de start puţină nebunie, ceva curaj şi o dragoste infinită pentru marketing şi publicitate. Ne doream un loc în care să ne simţim bine şi să lucrăm cu plăcere. Bineînţeles că dorinţa era valabilă şi pentru membrii echipei noastre. Atunci când te simţi bine, se vede în proiectele la care lucrezi şi în rezultatele obţinute. În plus, strategia a fost simplă: experienţe memorabile atât pentru clienţi, cât şi pentru angajaţi.

Ca atare, am investit constant în zona de echipă. Am dat startul programului de comunicare internă, în forma actuală, acum un an, când am angajat un om dedicat, pe Oana Cristea, fun experience designer. De atunci, experienţele interne se ţin lanţ…

Pauzele lungi şi dese…

… aduc multă inspiraţie, pe care o folosim în proiecte de succes. De aceea, trebuie să fie de cea mai bună calitate. Şi ce mod mai bun de a ne relaxa am fi putut găsi decât un scaun de masaj? L-am plasat în camera „zen”, alături de două fotolii puf şi multe culori.

Există şi varianta activă a pauzelor creative: un meci de fussball sau de ping-pong. Scăpăm de stres, ne relaxăm şi ne eliberăm mintea pentru cele mai creative idei.

În plus, uneori, pauzele sunt delicioase. Nu ratăm nici o aniversare, indiferent dacă e rost de prăjituri sau de fructe (în cazul celor care țin dietă). De fiecare dată, ne exersăm talentul muzical în cor, dar nu ne prea iese… Probabil că de vină e melodia!

Proiectul lunii

Un element de comunicare internă foarte important pentru motivarea angajaţilor este „proiectul lunii”, pe care îl facem ca la carte, dar tot în stilul pastel. Avem un podium personalizat, pe care îl aducem în sala de şedinţe special pentru această ocazie, şi apoi, ca la orice festivitate de premiere, anunțăm cele trei proiecte care ocupă locurile 3, 2 şi 1.

Pentru stabilirea premianţilor, ţinem cont atât de feedbackul clientului, cât şi de rezultatele financiare. Nu lipsesc trofeele, diplomele, aplauzele şi zâmbetele. Mai mult, echipa de la locul 1 are parte de o întâlnire cu clientul de pe respectivul proiect, într-un cadru informal, indiferent dacă despre o seară de film, despre o partidă de bowling sau o altă activitate relaxantă.

Dacă e vineri, trebuie să fie veselie

Ziua de vineri e frumoasă prin natura ei, dar noi am hotărât să o facem şi veselă. Aşa a apărut Happy Friday, un proiect de două ore, de la 9 la 11. Practic, echipa este aşteptată la birou cu un mic dejun delicios, de la fructe la croasante, suc şi biscuiţi de tot felul, apoi dăm startul unor workshopuri creative, în cadrul cărora ne cunoaştem mai bine, consolidăm echipa şi învăţăm cum să punem fiecare membru al echipei în valoare, pentru a da tot ce are mai bun.

Rezultatele Happy Friday se văd în entuziasmul echipei şi în rezultatele proiectelor, în experienţele de brand pe care le construim. Mai mult, la Happy Friday am învățat cum să oferim feedback și cum să apreciem calitățile fiecărui membru al echipei. Astfel, au apărut în agenție bilețele în care afli de la diferiți colegi cum te văd și de ce te apreciază. S-a lăsat cu îmbrățișări, pupici și multe zâmbete…

O noapte colorată, în stilul pastel

Una dintre nopțile noastre preferate din an nu e albă, așa cum ați crede, ci foarte colorată și veselă. Bineînțeles, vorbim despre „Noaptea agențiilor”, acesta fiind al doilea an în care am hotărât să ne deschidem ușa larg, pentru a primi prieteni vechi și noi în casa pastel cea nouă.

În aprilie, am găzduit multe ateliere-surpriză în curte și la fiecare etaj al clădirii. Astfel, toți cei iuți de mână și de minte au câștigat puncte valoroase și experiențe frumoase la atelierele de fussball, ping-pong, avioane, jungle speed și brain tests. Muzica de chitară i-a întâmpinat pe vizitatori încă de la parter, unde, pe canapelele colorate, Mihai Toma a ciupit corzile pe cântece dragi tuturor.

Melania Medeleanu a avut un succes incredibil la atelierul de dicție, iar Alin Panc ne-a transformat prietenii în personaje de basm la atelierul de actorie. Carmen Brumă i-a pus pe toți în mișcare cu ajutorul unor exerciții simple, care pot fi făcute și la birou, iar fetele au fost cucerite de zona de înfrumusețare: ­make-up, lacuri de toate culorile și hairstyling.

A fost o noapte de neuitat și abia așteptăm următoarea ediție. Deja am început să ne gândim la noi experiențe pentru vizitatorii noștri.

Să curgă şampania!

Avem o echipă pastel, un sediu pastel, așa că și modul nostru de a ne bucura este tot pastel. Avem o rezervă considerabilă de sticle de șampanie, pe care le păstrăm pentru ocazii speciale, cum ar fi anunțarea unui nou client sau câștigarea unui pitch important. Desfacem șampania cu ochii la becuri, ciocnim, ne felicităm, facem poze și apoi lucrăm cu și mai mare spor. Nu știm dacă e de la euforia veștilor sau de la șampanie, dar apoi ideile bune vin în grup, cât ai zice brainstorming! Așadar, avem grijă să nu se termine niciodată rezervele de șampanie.

Culori pe pereți și pe unghii

Suntem pastel, așa că iubim nespus de mult culorile. Se vede acest lucru de la primul pas făcut în sediul nostru și de la prima mână de bun-venit întinsă. Astfel, pereții sunt colorați în cele şapte culori ale curcubeului, dar nici unghiile fetelor din echipă nu se lasă mai prejos. Avem o bibliojă, adică o bibliotecă cu lacuri de unghii într-o gamă variată de culori, care pot fi împrumutate oricând. Iar când biblioteca se îmbogățește cu o ojă nouă, în trend, se vede pe unghiile tuturor fetelor.

Pe scurt, așa arată pastel din interior. Construim multe experiențe de brand, dar avem parte şi de multe momente frumoase împreună. Vă așteptăm în vizită!