4 întrebări la care fiecare lider ar trebui să poată răspunde

4 intrebari la care fiecare lider ar trebui sa poata raspunde
  1. La ce vă puteți aștepta de la mine

Simpla recunoaștere a faptului că leadership-ul este o stradă bidirecțională îi va surprinde și îi va impresiona pe mulți angajați. Pentru această parte a exercițiului, Ruggero cere oamenilor să ia în considerare alți lideri cu care au lucrat sau despre care au auzit şi a căror practici și comportament le admiră. Participanții digeră apoi acele practici și comportamente în declarații scurte pe care le încorporează în credințele lor personale prin adăugarea cuvintelor „Eu sunt” sau „Eu voi”. Astfel, de exemplu, „Voi participa pe deplin la fiecare activitate ce presupune un efort de echipă, dar voi depune toate eforturile pentru a delega responsabilitatea și autoritatea celor care sunt capabili. Voi acorda recunoștință pentru realizările sale, fiecărui membru al echipei”.

Liderii pot utiliza, de asemenea, această secțiune pentru a stabili aspecte ale leadership-ului lor care rămân în curs de dezvoltare. De exemplu, „Sunt nerăbdător. Ştiu că este atât un defect, când alţii încearcă să-mi explice diverse lucruri, şi o forţă, în capacitatea mea de a încheia rapid problemele. Astfel de informații sunt liniștitoare pentru angajați, permițându-le să îşi spună: „Nu sunt eu de vină. Pur şi simplu așa este el.”. Acestea creează, de asemenea, oportunități pentru ca angajații să menţioneze în siguranţă liderilor atunci când aceştia nu-şi îndeplinesc aspirațiile proprii.

  1. Ce aştept de la tine

Această secțiune, în special, este cea care beneficiază de brainstorming în rândul echipei de leadership, spune Ruggero. Mulți lideri vor fi de acord cu elementele de bază: Ei vor ca angajații să fie oneşti, să muncească din greu, să fie respectuoşi, prompţi și responsabili. Dar pot exista, de asemenea, dezacorduri reale. De exemplu, este bine să prezentăm liderului o problemă pentru care angajatul nu are o soluție propusă? Cât timp ar trebui angajații să se lupte cu o provocare înainte de a căuta ajutor? Filosofiile pot fi diferite, dar, prin elaborarea declarațiilor împreună, liderii de la toate nivelurile pot discuta de ce ar fi mai bună o abordare sau alta.

O așteptare comună este că angajații vor vorbi atunci când nu sunt de acord cu șefii lor. Ca și în cazul feedback-ului către lider, acest lucru creează un spațiu sigur pentru sinceritate și reduce probabilitatea de a cădea pe căi greșite. „La McKinsey & Company, una dintre așteptările lor este că ai obligația de a avea o părere diferită”, spune Ruggero.

Citește și 5 semnale care anunţă că există probleme de rol într-o companie