Chiar dacă eşti un antreprenor la început de drum sau faci asta de decenii, vei face la un moment dat nişte alegeri care nu se vor dovedi a fi cele mai fericite. Este perfect uman, important este să le conştientizezi, să iei ce era de învăţat şi să eviţi să faci aceste greșeli de mai multe ori.
- Încercarea de a breveta timpuriu o idee
Ideile pot fi uneori lipsite de valoare, în timp ce executarea cu pricepere este neprețuită. Valoarea este creată prin muncă grea. Comercializarea unei idei implică definirea și validarea unei propuneri de valoare viabilă din punct de vedere economic. Odată ce ai dovedit că un număr substanțial de persoane sunt dispuse să plătească mai mult pentru soluția ta decât te costă să le furnizezi, poți să iei în considerare brevetarea acelei idei.
- Asigurarea proprietăţii intelectuale mult prea devreme
Startup-urile tind să evolueze, mai ales după ce începi să discuți cu clienți dificili și soliciți parteneriate. Astfel, petreci doar timp, efort și bani semnificativi care îţi protejează proprietatea intelectuală odată ce este clar ce ar trebui să protejezi. Când ideea ta începe să se contureze, poţi lua în considerare depunerea unui brevet provizoriu, care să îţi ofere timp pentru a-ţi defini în continuare soluția.
- Punerea speranţei într-o agenție de relații publice
Comunicarea corporatistă la început de drum este un proces de vânzare. Nimeni nu a auzit de compania sau de soluțiile oferite de tine. Când eşti necunoscut, crearea de conștientizare necesită pasiune și persistență, două atribute care sunt mai uşor de gestionat din interiorul companiei, atunci când eşti la început de drum.
- Angajarea unui consultant pentru a executa o funcţie de bază
Există în mod clar sarcini de rutină care pot fi externalizate de la început, inclusiv acelea care: (i) nu necesită o investiție semnificativă de timp din partea ta pentru a educa consultantul sau (ii) nu se obţin informaţii confidenţiale de către consultantul extern care ar putea fi critice pentru succesul companiei. Toate celelalte sarcini ar trebui să fie efectuate de către echipa de bază a companiei și nu de către consultanți.
Cele două active cele mai prețioase ale antreprenorului sunt timpul și banii. Din păcate, consultanții le consumă rapid pe ambele. În plus, față de plata consultantului, trebuie să investești timp pentru a-i forma. Este adesea dificil să se obțină o rentabilitate adecvată în acest moment al investiției, deoarece cunoștințele transferate consultantului sunt pierdute odată ce aceștia se îndreaptă către următorul client.
- Acordarea de exclusivitate
Majoritatea organizațiilor mari sunt conduse de teama de a pierde, mai degrabă decât de speranța câștigului. Motivația lor de a lucra cu tine va fi în mod obișnuit sporită atunci când știu că tehnologia ta unică și convingătoare ar putea fi folosită împotriva lor de către un competitor.
Astfel, ai o pârghie de negociere atunci când există o amenințare legitimă și competitivă. Odată ce acorzi exclusivitate, acest element competitiv este neutralizat. Când se întâmplă acest lucru, companiile mari își pierd interesul și nu implementează tehnologia.
Dacă eşti forțat într-o relație exclusivă, există mai multe tactici pe care le poți folosi pentru a minimiza impactul, inclusiv: limitarea duratei termenului exclusiv, legarea exclusivității la un prag minim de vânzări sau delimitarea ariei de aplicabilitate.
- Să promiţi mai mult şi să livrezi mai puţin
Angajamentele tale față de parteneri trebuie să fie suficient de puternice pentru a-i convinge să lucreze cu tine. Cu toate acestea, investitorii, furnizorii și chiar potențialii angajați se confruntă în mod obișnuit cu întreprinderi care promit prea mult și apoi își cer scuze pentru nerealizarea obiectivelor lor.
Adresează aceste realități menținând întotdeauna o pantă de percepție pozitivă cu partenerii tăi. De exemplu, dacă indici că vei genera vânzări de 1 milion de euro și, ulterior, vei avea 750 000 de euro, se va percepe ca un eşec. Cu toate acestea, dacă estimezi 500 000 de euro, rezultatul de 750 000 de euro va fi considerat o victorie.
Antreprenorii serioși știu că greșelile nu sunt echivalente cu eșecul. O greșeală este doar o oportunitate de a învăța și de a lua o nouă cale.
„Învățați din greșelile altora. Nu poți trăi suficient de mult pentru a le face singur pe toate. ” – Eleanor Roosevelt – diplomat american, autor, avocat pentru drepturile omului.
Sursa: Forbes.com
Foto: Pixabay
Citește și Este antreprenoriatul serial potrivit pentru tine?