6 semne destul de clare că eşti exploatat la locul de muncă

6 semne destul de clare ca esti exploatat la locul de munca
  1. Faci munca a doi (sau mai mulți) oameni

Poate cineva şi-a dat demisia și acum munceşti pentru două posturi diferite în același timp. Sau, tu munceşti de nu mai poţi, în timp ce restul colegilor tăi pierd vremea în pauze de cafea.

Toată lumea are zile mai lente și zile mai aglomerate, dar dacă simți că eşti singurul care este suprasolicitat în mod frecvent, merită să aduci acest lucru în discuţie cu șeful tău.

Dacă nu eşti sigur cum să începi conversația, începe prin a trimite un e-mail care spune ceva de genul: „Mi-ar plăcea să discut cu tine despre volumul de muncă și prioritățile mele, dacă ai timp liber să ne întâlnim în această săptămână, deoarece m-am străduit să țin pasul cu toate sarcinile noi primite. Ce interval de timp ar putea să funcționeze cel mai bine pentru tine?”.

  1. Nu ai fost recompensat pentru eforturile tale

Dacă toate semnele de mai sus s-au adeverit, dar totuși nu ai primit o creştere de salariu sau o promovare pentru toată munca suplimentară, mai mult ca sigur se profită de tine.

Singura excepție este dacă știi că organizaţia în care lucrezi nu se descurcă bine – dacă acesta este cazul, aș sugera să analizezi cât de mult contează recompensa financiară pentru fericirea ta generală. Dacă nu este o victorie uriașă pentru tine, poţi lua în considerare discuția cu șeful tău despre alte beneficii pe care ai putea să le obții în schimb.

Dar, dacă nu este cazul, acesta este momentul în care merită să negociezi o creştere salarială sau o schimbare de poziţie.

  1. Nu ţi se permite să îţi iei pauze sau concediu

Similar cu compensația, atunci când lucrezi foarte mult, eşti îndreptăţit cu siguranță să îţi iei pauze frecvente pentru a te reîncărca.

Dar, dacă managerul tău țipă la tine pentru că ai luat o scurtă pauză de masă sau nu te lasă să pleci în vacanță prea mult timp (sau deloc), e un semnal că ceva nu este în regulă. Indiferent de industria în care lucrezi, un bun manager (și o companie) recunoaște importanța luării de timp liber. Toate cercetările susțin faptul că această măsură este una bună pentru productivitatea angajaților și pentru companie.

Iată adevărul greu de acceptat: Dacă te-ai surprins aprobând tot acest articol, ești într-un postură dificilă. Poți încerca fie să remediezi situația, fie poți începe să te gândeşti la următoarea mișcare.

Dar, înainte de a face ceva drastic, aruncă o privire rapidă în oglindă și asigură-te că nu eşti parte din problemă. Asta înseamnă să înveţi să stabilești limite, să spui „Nu” mult mai des și să inițiezi acele discuții serioase cu șeful tău. Pentru că cel mai rău lucru ar fi să părăseşti acel loc de muncă și să ajungi în aceeași situație din cauza obiceiurilor tale.

Sursa: Themuse.com

Foto: Pixabay

Citește și Strategia care vă va oferi încredere să fiţi mai vocali la locul de muncă