Antreprenorești- cinci exemple de bună practică

antreprenoresti

Ultima zi a turului a fost dedicată celui mai puternic brand dintre cele cuprinse în tur, Telemeaua de Ibănești care este cel de-al treilea produs cu Denumire cu Origine Protejată pe care România o certifică la nivelul Uniunii Europene, după magiunul de Topoloveni și salamul de Sibiu. Povestea telemelei de Ibănești pornește acum mai bine de 21 de ani în zona montană a județului Mureș când inițiatorii acestui brand abia dacă colectau 50 de litri de lapte de la micii producători locali, umblând pe la porțile lor cu o mașină Dacia. Azi, compania are peste 100 de angajați și procesează 40.000 de litri de lapte zilnic, în centrul de procesare de la Ibănești, urmând ca un nou punct de procesare să fie deschis în zona Reghinului, moment ce va crește duce producția la peste 200.000 litri de lapte procesați zilnic. Ce este foarte special la această telemea? Saramura de Orșova este cea care face gustul acestei telemele așa de special.  În timp și gama de produse a Midatod s-a diversificat, astfel că în completarea produsului certificat european, Telemeaua de Ibănești, putem savura și cașcaval, ruladă cu mirodenii, unt, brânză de burduf și alte produse lactate ce păstrează gustul intens de lapte prin procedura de procesare ce respectă beneficiile naturale ale alimentelor.

„Eforturile celor din Ibănești mă încurajează să lupt pentru certificarea cașului afumat de Boteni, produs pe care îl mențin natural și care merită să fie recunoscut”, a spus entuziast Costel Halip, proprietarul unei mici cirezi și al canisei de Mioritic premiată la nivel european. Odată inspirați, gospodarii au fost apoi conduși în comunitățile lor.

Turul face parte din programul de dezvoltare rurală al proiectului Antreprenorești- Adoptă un Sat! și are ca scop promovarea inițiativelor de succes din mediul rural în rândul gospodariilor ce au inițiat sau sunt dornici să inițieze o activitate proprie.

Turul din 28-30 septembrie, primul din serie, concretizează invitația lansată în cadrul primului tur de vizite în comune desfășurat la invitația comunităților din județele Argeș, Prahova și Vâlcea.

Proiectul continuă cu selectarea comunelor înscrise în cadrul conferințelor regionale din septembrie de la Craiova, Brăila și Slobozia. Anunțul comunelor selectate în proiect va fi comunicat în prima parte a lunii octombrie.

Citeşte şi 72 de noi comune s-au înscris în programul Antreprenorești al Romanian Business Leaders